6 tactici ca sa-ti dublezi abonatii pe YouTube in 2020

Nu e niciun secret ca mai multi abonati pe YouTube inseamna mai multi clienti.

Motivul e simplu: cu cat sunt mai multi oameni care se uita la video-urile tale, cu atat mai multi dintre ei iti descopera produsele si serviciile. 

Mai apoi, cauta informatii despre ele, decid daca le vor, scot cardul si plaseaza comanda.

Nu e un proces complicat si nici nu trebuie sa fie. Asa au loc vanzarile prin YouTube si trebuie sa tinem cont de asta atunci cand ne promovam afacerea pe el.

Astfel, in cele ce urmeaza, iti voi spune 6 actiuni concrete prin care obtii mai multi abonati la canalul tau. 

Sunt tactici prin care am atras mii de abonati pentru clientii cu care am colaborat si totodata tactici usor de folosit.

Uite despre ce este vorba. 

6 tactici ca sa-ti dublezi abonatii pe YouTube

  1. Posteaza video-uri de peste 10 minute

Video-urile scurte sunt mai usor de urmarit si obtin mai multe vizionari, nu-i asa? 

Ai crede asta, insa un studiu recent a demonstrat contrariul. 

Studiul a analizat ce video-uri ajung pe primele pozitii in cautarile pe YouTube si a ajuns la o concluzie surprinzatoare: 

Video-urile lungi ajung mai sus in cautari decat cele scurte. 

Care este lungimea ideala a unui video? In jur de 10-15 minute. 

Tine cont de ea cand faci un video, pentru ca are un rol important in cati oameni il vor vedea. 

 

  1. Posteaza doar video-uri de calitate

Poate ai citit multe sfaturi online care suna cam asa: “Daca vrei sa-ti cresti canalul, trebuie sa postezi cat mai multe video-uri posibile.” 

Sincer, sfatul asta e total rupt de realitate. 

E adevarat ca trebuie sa postezi constant ca sa-ti pastrezi abonatii si sa nu uite de tine, insa asta nu inseamna un video pe zi si, uneori, nici macar unul pe saptamana.

Sunt multe canale care au zeci de video-uri pe ele si doar cateva zeci de vizionari la fiecare video. 

Motivul pentru care nu au succes? Creatorii din spatele lor se concentreaza pe cantitate si nu pe calitate. 

Concluzia? Mai bine faci 1 video super bun la 2 saptamani decat 6 video-uri superficiale in acelasi timp. 

Prima abordarea are inzecit mai multe sanse de succes, pentru ca i-ai acordat timp si atentie si ai dat totul in ea. Cealalta e sortita esecului.

Prin urmare, stabileste inca de la inceput un ritm care iti permite sa postezi doar video-uri de calitate si nu-ti face griji din cauza cantitatii. 

Vezi ce e realist pentru tine si respecta programul pe care tu singur il stabilesti.

 

  1. Raspunde la fiecare comentariu 

Asta este una dintre cele mai usoare tactici ca sa obtii mai multi abonati. 

Si este o tactica pe care pana si YouTube a confirmat-o: echipa lor a spus ca exista o relatie direct proportionala intre raspunsurile la comentarii si obtinerea mai multor abonati.

Tactica asta functioneaza asa de bine pentru ca majoritatea YouTuberilor nu raspund la comentarii. Niciodata. 

Ceea ce inseamna ca poti iesi instant in evidenta daca incepi sa faci asta. 

Fa-ti un obicei din a raspunde la fiecare comentariu pe care-l primesti si nu vei regreta asta. 

Si daca tot suntem la comentarii, uite inca o tactica utila legata de ele. 

 

  1. Evidentiaza comentariile faine

YouTube are o optiune care iti permite sa dai o inimioara la orice fiecare comentariu care iti place. 

In practica, asta arata asa:

Tin minte ca la un moment dat un client mi-a spus ca i se pare “prea siropos” sa faca asta si i-am spus rapid de ce merita sa foloseasca optiunea asta. 

Exista un motiv in spate si e foarte eficient: cand evidentiezi un comentariu printr-o inimioara, omul care a scris acel comentariu primeste o notificare

Uite ce spune YouTube despre notificarea asta:

“Oamenii care primesc o inimioara la comentariul lor sunt de 3 ori mai predispusi sa dea click pe acea notificare decat restul notificarilor din platforma. Datorita acestor click-uri, creatorii atrag mai multe vizionari la video-ul respectiv.”

Deci notificarile cu inimioare obtin click-uri cu 300% peste medie

Merita sa le folosesti? E decizia ta. 🙂

 

  1. Fa un trailer WOW la canal

Un trailer la canal este un video scurt in care prezinti ce faci.

Functioneaza exact pe acelasi principiu ca un trailer la cinema. 

Trebuie sa fie scurt si super interesant, si trebuie sa prezinti in cadrul lui cine esti, ce informatii oferi, despre ce, cat de des etc. 

Scopul unui video de genul asta este sa le dai oamenilor un context rapid despre tine si sa le faci pofta sa-ti urmareasca video-urile

Le spui din start la ce sa se astepte si le ridici asteptarile. Mai apoi, se uita peste ce ai postat si incep sa se uite la video-uri. 

Uite 3 lucruri de care sa tii cont cand iti faci trailer-ul:

  • Spune in primele 3 secunde esenta canalului tau. De exemplu: “Salut! Eu sunt Andrei si ajut afacerile sa creasca prin promovarea pe YouTube.”
  • Fa trailer-ul de 1 minut sau chiar mai scurt. Chiar YouTube a spus ca trailer-ele mai scurte convertesc mai bine. Deci pastreaza-l scurt si la obiect. 
  • Include in trailer clipuri scurte din cele mai bune video-uri pe care le ai. Il vei face dinamic si usor de urmarit. In plus, oamenii vor vedea ce tip de continut publici chiar inainte sa-ti acceseze video-urile. 

 

  1. Incheie orice video cu un call-to-action

Imagineaza-ti un om care se uita la video-ul tau pana la capat. Ce crezi ca se intreaba dupa ce-l termina?

De multe ori, in minte lui apar intrebari precum: “Ce urmeaza? La ce ma mai pot uita?”

Daca tu nu ii dai un motiv sa mai vada un video de la tine sau sa faca o actiune specifica, omul va iesi de pe canal si va da click pe un video de la altcineva. 

Astfel, spune-i concret ce sa faca de fiecare data cand inchei un video. 

Uite cateva exemple de call-to-action: 

  • Daca ti-a placut video-ul, aboneaza-te la canal si vei fi mereu la curent cu ce postez.
  • Vrei sa afli mai multe despre *subiectul video-ului la care s-a uitat*, urmareste video-ul X care iti apare acum pe ecran. 
  • Tu ce parere ai despre *subiectul video-ului la care s-a uitat*? Lasa-mi un comentariu si spune-mi putin despre experienta ta cu el. 

Da-le oamenilor un motiv si vor ramane pe canalul tau. Nu le spune nimic si vor merge pe altul. Cam la asta se reduce totul cand e vorba de finalul unui video. 

Acestea sunt cele 6 tactici care te ajuta sa-ti dublezi abonatii pe YouTube in 2020. 

Folosesti deja cateva dintre ele? Ai descoperit unele care functioneaza mai bine? 

Raspunde-mi in sectiunea de comentarii si spune-mi ce functioneaza pentru tine. 🙂

Despre Autor

Andrei Militaru

Lucrez cu clienți din USA și din România, cărora le administrez canalele de YouTube și le cresc constant numărul de abonați. Te pot învăța și pe tine secretele YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *