Scalarea Afacerii | Strategia prin care scalezi afacerea la +1M euro in 2 ani sau mai putin

Daca esti autor de cursuri online, trainer, coach, psiholog sau antreprenor ce vinde produse digitale – cursuri educationale, programe de consultanta, programe de mentorat sau alte produse de acest fel, si nu reusesti sa depasesti pragul de 2000 euro profit lunar, inseamna ca ai nevoie de o schimbare in strategia ta de business. 

 

Cel mai important element intr-o afacere sunt vanzarile. 

Vanzarile sunt abilitatea No. 1 a milionarilor si daca tu nu stii sa-ti vinzi produsele tale, este nevoie sa inveti urgent acest lucru. 

Pentru a scala un astfel de business e nevoie sa evoluezi produsul tau intr-un produs scump. Produsele premium se vand cu peste 1000 euro / client si doar prin interactiunea umana, printr-un apel 1la1 de consultanta. 

Asta este strategia pe care o aplicam in eduKiwi si cu care am crescut de la 1.7M euro in 2022 la 5.7M euro in 2023, cu marja de profit de peste 50%. 

Vrei sa afli cum poti sa ajungi la astfel de rezultate si sa scalezi afacerea ta prin cea mai avansata strategie de vanzare? 

Programeaza aici un apel de consultanta gratuita!

Ce inseamna scalarea afacerii?

In primul rand, trebuie sa intelegi ca pentru a scala afacerea ai nevoie de o echipa. 

Scalarea afacerii nu o poti face de unul singur. Daca esti one-man show in business-ul tau, poti ajunge pana la un anumit prag. Am avut antreprenori care au generat +150.000 euro intr-un an, unii in doar 4 luni si au facut totul singuri. 

Dar ca sa treci de acest prag si sa incepi sa scalezi, ai nevoie de o echipa. Pentru ca nu poti tu singur sa tragi acest business dupa tine. 

Scalarea afacerii este un proces pe termen lung prin care cresti exponetial veniturile, fara a creste semnificativ costurile investite. 

Abonează-te și afli în premieră de materialele educaționale, gratuite, pe care le pregătesc autorii EduKiwi.

Scalarea afacerii pe un fundament solid de business si printr-o echipa de top performeri iti poate aduce incasari de peste 1M euro in 2 ani sau mai putin. 

Unii confunda scalarea afacerii cu cresterea business-ului, insa sunt cateva diferente distincte. 

Care este diferenta dintre crestere si scalare?

Un aspect pe care multi antreprenori il confunda este diferenta distincta dintre crestere si scalare. 

Cresterea unui business inseamna cresterea venitului proportional cu cresterea investitiei. Sunt foarte multe cazuri de afaceri care cresc, dar nu devin profitabile tocmai din aceasta cauza. 

Degeaba cifra de afaceri este mare daca in acelasi timp cresc cheltuielile iar marja de profit este mica. 

Multi antreprenori dau gres nu pentru ca nu stiu sa contruiasca un produs, sa valideze o piata si sa o marketeze. Dau gres pentru ca nu cunosc ordinea corecta in care se fac aceste lucruri. 

In 2021 eduKiwi a devenit un imperiu de business cu CA de 1.7M euro, dar cu marja de profit destul de mica. 

In 2022 am aplicat cel mai avansat sistem de vanzare si management de crestere care ne-a ajutat sa scalam acest business spre 5.7M euro cu marja de profit de 50%. 

Asta inseamna scalarea afacerii. Sa cresti considerabil profitul, fara sa cresti semnificativ investitia.  

Cere o intalnire de consultanta cu un manager din echipa eduKiwi daca vrei sa afli cum poti sa aplici strategiile noastre de scalare a afacerii tale online. 

Programeaza un apel aici!

De ce este importanta scalarea afacerii?

Ca sa faci profit, evident. Ca sa dezvolti un business masiv, unul care sa produca mii sau milioane de euro pe an. 

Acest lucru nu il poti face printr-un sistem de crestere oarecare. 

Este clar ca daca vinzi produse sub 1000 euro nu ai cum sa scalezi acest business. Scalarea unei afaceri se face doar prin vanzarea de produse scumpe, printr-o echipa marita, prin imbunatatirea si automatizarea operatiunilor si prin crearea de noi parteneriate. 

Daca vinzi la 100 de euro, ai nevoie de sute de clienti pentru a face 5.000-30.000 euro lunar. Dar asta inseamna mai multe eforturi operationale, de marketing, mai multe resurse investite si mai multa implicare. 

Si in plus, necesita mai multe costuri care nu vor fi intotdeauna rentabile pentru tine. 

Scalarea se face pe termen lung si cu o pregatire prealabila a tuturor proceselor. 

Este important sa scalezi afacerea ta pentru a tine pasul cu cerintele pietei, pentru a imbunatati eficienta si a creste marjele de profit. Si este important pentru ca, fara o scalare adecvata, un business nu poate sa atinga potentialul sau maxim sau mai rau, poate sa esueze rapid. 

Beneficiile scalarii afacerii

Sunt mai multe beneficii pentru care merita sa te orientezi spre o strategie de scalare a afacerii, dar cele mai importante sunt: 

  1. Marja de profit mai mare 

Daca ai marja de profit, iti permiti sa investesti mai mult pentru a aduce un client nou in compania ta si pentru a prelungi durata de viata a afacerii tale. 

Fara marja de profit, antreprenorii devin frustrati, angajatii isi pierd motivatia pentru ca nu sunt platiti mai mult, iar per total business-ul nu are cum sa funcioneze pe termen lung. 

    2. Te diferentiezi de concurenta

Printr-o scalare eficienta, afacerile pot creste si se pot diferentia de ceilalti competitori de pe piata. 

La momentul actual, eduKiwi este cea mai mare si apreciata companie de produse educationale din tara, care in 2022 a generat 5.7M euro iar in 2023 estimam ca depasim 10M euro incasari. 

Sistemul nostru de scalare ne-a ridicat in topul companiilor care vand produse si programe educationale. 

Toate aceste lucruri au fost posibile datorita strategiilor avansate de vanzare pe care le aplicam si datorita unui sistem avansat de crestere si scalare cu rezultate rapide. 

    3. Cresti reputatia businessului 

Strategii eficiente pentru scalarea afacerii

Cea mai buna strategie de scalare este cea care funcitoneaza pentru tine. Fiecare business are particularitatile sale si e necesara o etapa concreta de pregatire inainte de a incepe efectiv eforturile de scalare. 

In cazul afacerilor care vand produse digitale, exista cateva aspecte care trebuie luate in calcul atunci cand vine vorba de scalarea afacerii: 

  1. Evolueaza produsele si serviciile tale

Este nevoie sa iti evoluezi produsele daca vrei sa le vinzi la un pret mai mare pe piata. Din produsele ieftine nu poti sa faci profit si nici sa scalezi afacerea pentru ca iti lipseste cel mai important pilon – vanzarile. 

In cazul afacerilor care vand produse educationale online, este necesar sa intelegi ce valoare oferi tu oamenilor prin produsul tau si sa identifici daca pretul pe care il ai acum la vanzare este pe masura. 

Am cunoscut autori online care vindeau de 10 ori mai ieftin programele lor decat alti competitori de pe piata. 

E nevoie sa analizezi beneficiile si caracteristicile produsului tau si sa il evoluezi intr-unul premium, care se vinde cu peste 1000 euro / client. 

      2. Seteaza-ti obiective clare si masurabile 

Fara obiective clare si masurabile nu ai cum sa scalezi. Nu ai cum sa pornesti pe diractia cea buna. 

Un obiectiv clar este sa treci de pragul de 150.000 euro / an in 12 luni sau mai putin. 

Asta este si una dintre promisiunile programului de mentorat Sales Rocket System cu Doru Pelivan. Daca esti autor online, trainer, psiholog sau coach si vrei sa inveti o strategie avansata de vanzari si scalare a afacerii, vino la un apel de consultanta 100% gratuit sa vorbim despre strategia adaptata pentru tine. 

Programeaza-te aici!

       3. Creste echipa de vanzari 

Daca vrei un numar cat mai mare de incasari, dar si clienti mai potriviti si calificati pentru afacerea ta, e nevoie sa maresti echipa. 

Exista mai multe pedale in business, iar una dintre cele mai importante sunt vanzarile. 

Vanzarile nu inseamna marketing! 

Daca ai un departament de vanzari cu oameni cu oameni care au o rata de conversie de minim 30%, atunci poti creste acest business foarte rapid si cu mai putin efort. Desigur, si aici depinzi foarte mult de cateva aspecte: ce vinzi? Cui vinzi? Cu ce pret vinzi? Exista piata disponibila? Etc. 

          4. Imbunatateste operatiunile 

Pentru orice operatiune pe care o faci de minim 3 ori consecutiv trebuie sa gasesti un sistem de automatizare. 

Acest lucru va creste productivitatea ta si a angajatilor tai si va reduce considerabil timpul de executie pentru sarcini si taskuri repetitive. 

          5. Prioritizeaza clientii 

In momentul in care scalezi afacerea e imperios necesar sa prioritizezi clientii. O afacere masiva este sustinuta de clienti fidelizati, dar si de o reputatie buna. 

Lucreaza pe imbunatatirea experientei clientilor cu compania ta si creste satisfactia lor, astfel vei dezvolta o relatie de fidelizare cu ei si multi te vor recomanda mai departe. 

 Concluzii (Scalarea afacerii)

Majoritatea antreprenorilor inteleg ca scalarea afacerii este importanta, dar numai cativa stiu pasii si etapele prin care sa o faca. 

Vestea buna este ca la eduKiwi avem un program premium de mentorat in business pentru afacerile care vand produse educationale si produse digitale. 

Antreprenorii care sunt deja in programul Sales Rocket System au reusit sa treaca pragul de  100.000 euro, 300.000 euro, 500.000 euro sau chiar 1 Milion de euro intr-un an sau mai putin. 

Daca vrei sa afli cum si daca te putem ajuta si pe tine sa-ti scalezi afacerea spre 1M euro in 2 ani sau mai putin, vino sa discutam gratuit! 

Inscrie-te aici! 

 

Alătură-te comunității eduKiwi!

Despre Autor

Doru Pelivan

Am ajutat peste 300 de autori din diverse domenii, de la dezvoltare personală, business, până la fitness și psihologie să-și promoveze cu succes produsele educaționale. Acum te pot ajuta și pe tine!