Ce este Instagram si la ce ajuta? Scurta istorie

 

Instagramul este o platforma de socializare care ofera posibilitatea utilizatorilor sa urce poze si video-uri. Este una dintre cele mai utilizate platforme. Ea este centrată pe foto și video.

S-a nascut in 6 octombrie 2010. In 2012 a fost “adoptat” (cumparat) de Facebook. 

Peste 1 miliard de persoane folosesc lunar Instagramul. Este o platforma cu un pontential urias si este loc pentru toata lumea, care vrea sa isi promoveze produsele, sau sa faca branding personal. 

63% dintre utilizatori intra pe Instagram cel putin 1 data/zi, 42% fac asta de mai multe ori/zi si doar 16% se logheaza mai putin de 1 data/saptamana.

Peste 500 de milioane de oameni folosesc zilnic Instagram Stories, sectiune care a fost lansata acum 3-4 ani. 

62% dintre oameni spun ca au devenit mai interesati de un brand/produs dupa ce l-au vazut in Stories. 

Intre timp, Instagramul a devenit “raiul” Influencerilor. Vedem din ce in ce mai multi influenceri, creatori de continut prezenti pe Instagram. 

Majoritatea campaniilor se fac pe Instagram si mai putin pe Facebook. 

Pentru mine, Instagramul este ca un ocean vizual, plin de inspiratie. Cand esti pe mare si te uiti in jurul tau vezi numai apa, care pare infinita. Asta este si pe Instagram.

O unealta pe care o avem la indemana, gratuit, sa fim creativi si autentici.

Introdu adresa de E-mail și primești Mini-Cursul “Cum îți Crești Gratuit Brandul și Business-ul prin Conținut pe Social Media”

Cum functioneaza Instagram?

 Dupa parerea mea Instagramul functioneaza ca intr-o relatie. Daca esti constant si acorzi atentie, dragoste, ASCULTI, atunci totul functioneaza armonios.

El functioneaza pe bun simt. Si aici ma refer si la estetica. Sa arate bine vizual. 

De la an la an se tot modifica algoritmii pe baza caruia functioneaza Instagramul. Dar principiile de baza raman aceleasi: trebuie sa creezi conexiune si o relatie cu urmaritorii tai. 

Sa oferi valoare prin continutul pe care il faci. Sa le oferi solutii/ponturi celor care te urmaresc, ca sa aveti o relatie de prietenie de durata.

Algortimul Instagram vrea sa afiseze primele postari celor care au interactiunea cu tine, conturilor de familie, prieteni, conturi de care iti pasa.

Pe scurt: Trebuie sa fii intr-o relatie buna cu algortimul si sa il intelegi.

Cum poti face asta simplu si usor? Am simplificat pentru tine in 7 bune practici ca sa iti fie mai usor:

  1. Fii la curent cu noutățile de pe Instagram / Profită de trenduri Instrumente (ex. Reels sau Compilatie video)
  2. Interacțiune pe Instastory cu Stickere
  3. Start Conversații – Comentariile sunt cele mai importante pentru algoritm – pilon principal  CTA – Apel la Acțiune
  4. Optimizeaza #-urile
  5. Promovare ÎNcrucișată  – distribuie și pe Facebook, și pe IGTV și în Feed și pe Story și pe Reels
  6. Răspunde la Mesaje
  7. Analizează Profilul

Daca ții cont de aceste 7 bune practici o sa vezi imbunatatiri. 

Pe Instagram trebuie sa fii constant si relevant. Posteaza in mod regulat, continut autentic si relevant pentru cei care te urmaresc.

Si foarte important: Sa testezi, testezi, testezi. Acolo unde vezi rezultate bune la continut, incearca sa mai faci genul acela de continut, pentru ca e clar ca este relevant pentru urmaritori.

Mai sunt cateva principii de baza pe care vreau sa le reamintesc:

  • Posteaza la cele mai bune ore (nimeni nu detine formula magica. Doar tu. Asa ca trebuie sa testezi sa vezi cand sunt activi urmaritorii tai si la ce ora. Testeaza si vezi. Iti recomand sa postezi intre 8-10 dimineata, 12-13 la pranz si seara intre 19-21. Vezi care este intervalul potrivit pentru tine
  • La fiecare postarea pune o descriere. Spune povestea din spatele pozei/video-ului
  • Fii constant. Daca nu poti posta zilnic, posteaza la 2-3 zile, dar sa fii constant.
  • Raspunde repede la comentarii si mesaje. Ajuti algoritmul cu asta si chiar pe urmaritoii tai
  • Foloseste tehnici de engagement: cum ar fi #-uri, locatie, stickere de intrebari, sondaj etc.

Ce poti face pe reteaua de socializare, Instagram?

Te poti juca. Poti creea relatii si poti vinde produsele tale. 

Fie ca este vorba despre Brandingul tau personal, un serviciu sau o afacere, Instagramul este locul perfect sa fii prezent.

Aici poti face o gramada de story-uri, reels-uri (compilatii video) in care sa arati autentic asa cum esti tu ca persoana sau ca brand.

Ai toate tool-urile de creativitate aici. Nu ai nevoie de aplicatii aditionale. Poti crea, texte, poti pune muzica, poti folosi gif-uri, stickere o gramada de unelte.

Iti poti prezenta produsele sau serviciile in mod-uri creative, cu clipuri funny, how to sau educationale. Prind si au ramas in trend si in acest an.

Instagram este practic cartea ta de vizita.

Hint: Foloseste Reperele (Highlights-urile pentru a prezenta testimoniale, produse, oferte, materiale educatinale etc.)

Sau Reels-uri cu beneficiile produselor si asa mai departe.

Daca vrei sa primesti mai multe idei de postari pentru Instagram te poti abona aici gratuit si primestiî 6 Categorii Importante de Conținut din Social Media.

Cum iti faci un cont gratuit pe Instagram?

Simplu si usor. Direct din Aplicatia Instagram de pe telefon sau pe www.Instagram.com 

Ai 2 optiuni: te loghezi cu Facebook-ul sau iti trebuie o adresa de mail valida ca sa poti confirma codul pe care il primesti dupa ce introduci datele.

Pont: Incearca sa folosesti un nume de utilizator simplu si relevant afacerii tale, pentru ca oamenii sa te gaseasca mai usor.

Dupa ce ai creat contul, urca o poza in care zambesti din profil sau daca ai afacere logo, dar sa fie simplu, nu cu mult scris.

Completeaza BIO cu informatii relevante ca oamenii sa inteleaga ce faci si ce oferi.

Repet: Instagramul este cartea ta de vizita. Asa ca pune cele mai relevante informatii in fata. 

Cum pot folosi Instagram pentru cresterea vanzarilor afacerii mele?

Pentru inceput trebuie sa iti setezi obiectivul. Sa iti raspunzi sincer.

Obiectivul pe Instagram trebuie sa fie realist, realizabil pe o perioada de timp.

Fie ca vorbim aici de cresterea vizibilitati, pentru a vinde, etc.

Seteaza-l clar. Odata ce il ai in minte o sa fie mai usor pentru tine.

Dupa ce ai setat obiectivul pune-te pe treaba. Fa-ti un plan si posteaza constant, continut relevant pentru urmaritorii tai.

Fa research. Vezi ce comportamente au, sau chiar intreaba-i pe ei ce fel de continut vor sa primeasca de la tine. Fie ca faci branding personal sau promovezi produse sau servicii.

Oamenii vor ca tu sa fii pe Instagram UMAN. Despre asta este vorba.

Dupa ce faci asta, fa genul acela de continut. 

Ai si optiunea de shop pe Instagram. Aici trebuie sa ai catalogul deja setat pe Facebook, iar pasii sunt foarte usori.

Nu uita! Instagram este doar un canal de comunicare. Vanzarea nu se face peste noapte. Trebuie timp sa creezi o relatie buna si de durata.

Iti las aici o imagine foarte valoroasa. Foarte multi fac greseala asta: fac 90% Continut de Vanzare si doar 10% de engagement sau increderea brandului.

Proportia ar trebuie sa fie invers. Nu poti sa mergi pe strada la un necunoscut si sa ii ceri 50 de lei imprumut. De fapt poti, dar stii care este raspunsul :))

Una este sa ii ceri 50 de lei imprumut unui prieten care te cunoaste si are incredere in tine. Asa functioneaza si aceasta relatie pe care o poti crea pe Instagram cu urmaritorii tai.

Daca o sa faci asta, o sa vezi rezultatele. 

 Doar asa iti poti creste sanatos vanzariile pe Instagram. 

Si foarte important! Vorbeste pe limbajul urmaritoriilor tai. Nu cu limbaj tehnic.

Fii UMAN! Asta este secretul pe Instagram si pe orice alta retea de Socializare!

Scriu cel puțin un articol pe săptămână cu Instagram Tips & Tricks. Abonează-te pentru a-l citi!

Despre Autor

Adi Ene

La Kiwi Agency - și nu numai - am gestionat atât profile mari, cât și profile mici. În total am derulat campanii pe Instagram prin conturi cu 200.000 și chiar 400.000 de followers.

În perioada 1-5 Septembrie suntem offline!
Salutare!
Echipa eduKiwi pleacă în teambuilding la mare în perioada 1-5 septembrie!
De aceea, vom procesa orice înscriere/cerere după 6 septembrie. Revenim atunci la butoane, odihniți și gata să aducem Educația în România la cu totul alt nivel 💙
Mulțumim că ești cu noi și ne reauzim în curând!
#kiwiteam