Ce este un webinar + platforme de webinar bune

Ce este un webinar si ce platforme de webinar sa folosesti

Tot mai multe branduri organizează webinarii pentru a ajunge mai aproape de clienți. Dar ce sunt acestea, cât de greu este să organizezi un webinar și cât sunt ele de utile pentru afacerea ta? 

Dacă și tu vrei să afli răspunsul la aceste întrebări atunci trebuie să citești în continuare!

Ce este un webinar?

Webinariile sunt cursuri gratuite transmise în direct prin intermediul internetului. 

Un astfel de curs este susținut fie de un trainer, de un profesor sau de o persoană foarte bine pregătită în domeniul de interes. 

Scopul webinarului este de a prezenta o anumită lucrare, descoperire sau chiar de a familiariza publicul cu beneficiile produselor promovate.

Altfel spus, un webinar este o întâlnire video live între brand și potențialii clienți din întreaga lume. Având forma unei prezentări, în cadrul webinarului se pot oferi, primi, precum și dezbate informații în timp real.

Mai mult, gazda webinarului își poate organiza foarte bine ideile cu ajutorul unor instrumente precum:

 

  • Slide show-uri
  • Filmulețe de prezentare
  • Table interactive
  • Chat
  • Screen sharing
  • Ebook-uri oferite cadou
  • Sesiuni de Q & A

 

Care sunt avantajele unui webinar pentru afacerea ta?

Webinariile se pot utiliza în diverse moduri, pornind de la găzduirea online a unor prelegeri, seminarii sau conferințe și până la adevărate prezentări de marketing.

Astfel, principalele avantaje ale unui webinar sunt:

 

Abonează-te și afli în premieră de materialele educaționale, gratuite, pe care le pregătesc autorii EduKiwi.
  • Mobilitatea: atât organizatorul cât și participanții pot fi oriunde în lume. Nimeni nu trebuie să se deplaseze în mod deosebit pentru acest eveniment. Organizatorii nu vor fi nevoiți să care aparatură suplimentară sau să își schimbe prea mult cadrul de lucru;
  • Flexibilitatea: Nedepinzând de o sală (o chirie), webinarul poate fi organizat oricând. Inclusiv la ore târzii în noapte.
  • Costuri foarte mici: atât pentru organizatori cât și pentru participanți. Nu mai trebuie închiriate săli speciale, nu se mai pune problema transportului, șamd.
  • Nu este nevoie de echipamente speciale: un laptop este minimul necesar. Sigur, pentru o calitate mai bună a sunetului s-ar impune un microfon bun și, eventual, niște căști. Dar se poate foarte bine și fără;
  • Poate participa un număr NELIMITAT de persoane: acest lucru nu ar fi posibil dacă prezentarea s-ar desfășura într-o locație fizică;
  • Invitațiile și formularele de înregistrare se completează rapid, online: nu se mai consumă hârtie, datele și informațiile se stochează mult mai ușor.
  • Te alegi cu o bază de date de potențiali clienți: acest lucru este extrem de util pentru conversiile ulterioare.
  • Conferința este înregistrată, așa că o poți urmări oricând. Acest lucru aduce multiple beneficii: de la faptul că o poți folosi ca material educativ și chiar până acolo încât îți poți îmbunătăți abilitățile oratorice analizându-ți discursul, reacțiile, șamd.
  • Poți folosi webinariile în multe scopuri de marketing: pentru a promova produse, a menține legătura cu clienții și a construi noi relații de afaceri.

 

Ce platforme de webinar sunt cele mai folosite?

Există multe platforme ce pot fi utilizate pentru realizarea webinarului. Cu toate acestea, cei mai mulți profesioniști utilizează:

 

  • WebinarJam – cel mai popular și mai complet instrument de pe piață.
  • GoToWebinar – ideal pentru webinariile cu un număr restrâns de persoane.
  • Eventials – are avantajul că poate genera formulare de aplicație, permite partajarea ecranului și prezintă o calitate superioară a transmisiei (se ajustează în funcție de calitatea conexiunii utilizatorului).
  • WebinarOnAir – se utilizează în combinație cu Google Hangouts;
  • Cisco WebEx – reprezintă un portal dedicat în exclusivitate evenimentelor și reprezintă unul din cele mai scumpe astfel de instrumente de pe piață, însă și oferă multe beneficii la schimb: sisteme de chat, de sondaj, posibilitatea difuzări simultane a materialelor, prezența instrumentelor de prospectare, șamd.
  • Mega Meeting – are avantajul că poate fi utilizat cu ușurință atât în browsere cât și pe dispozitivele mobile.
  • Zoom – poate cea mai populară platformă la ora actuală datorită simplității de utilizare. Zoom permite partajarea ecranului, controale audio complete, ș.a.

 

Cum poti sa vinzi mai mult cu ajutorul unui webinar?

Dacă vrei să vinzi mai mult cu ajutorul unui webinar atunci te invităm să participi la acest CURS ONLINE unde vei afla tot ceea ce ai nevoie să știi pentru a avea cele mai bune rezultate.

Un lucru este esențial să reții: POȚI FACE WEBINARII NON-STOP și poți vinde continuu! 

Asta îți garantăm! 

Intră pe link-ul de mai sus și vei afla absolut tot ce te interesează despre vânzarea cu ajutorul webinarului.

Cum faci un webinar?

Pentru a putea organiza un webinar este important să știi câteva lucruri, precum:

Care este structura unui webinar

Uneori e bine să urmezi pașii celor ce au succes, iar statisticile sugerează faptul că un webinar bun nu durează mai mult de 45-60 minute. Aceasta presupune că în timpul menționat gazda va prezenta un subiect specific undeva la maxim 30 – 35 minute, după care va urma o sesiune de Q&A unde publicul pune întrebări. Ultimele 5-10 minute sunt rezervate vânzării.

Subiectul webinarului

Nu poți organiza un webinar dacă nu ai un anumit subiect în minte, pe care vei vrea să îl dezbați. 

Mai mult, subiectul trebuie să fie de interes pentru participanți, altfel s-ar putea să te trezești singur. El va viza afacerea ta, desigur.

După ce ai stabilit exact care este subiectul cel mai interesant, vei începe să îl organizezi, creând prezentări folosind instrumentele amintite mai sus.

Poți realiza un șablon cu ajutorul Envato Elements.

Detaliile tehnice

Cele mai importante detalii tehnice de care trebuie să ții cont sunt următoarele:

 

  • Stabilirea platformei pe care se va desfășura webinarul, despre care am vorbit mai sus;
  • Cameră video – poate fi utilizată inclusiv cea a laptopului, sau cea de la telefon. Totuși, pentru o calitate superioară este recomandat să ai o cameră web USB profesională, sau chiar una video pro-video.
  • Microfon – pentru a putea avea o calitate superioară a sunetului ar trebui să folosești un microfon dedicat. Fie că optezi pentru microfoanele de tip lavalieră sau pentru un microfon cu braț, important este să neglijezi acest aspect.
  • Conexiunea la internet – este important să ai conexiune stabilă la internet atunci când organizezi un webinar. Acest lucru înseamnă și o viteză de minim 4 Mbps – ideal minim 15 Mbps. Poți testa viteza internetului tău cu instrumente disponibile online (de exemplu cu SpeedTest.net).

 

Follow up

Webinarul în sine nu este totul. Odată ce ai încheiat transmisia, urmează partea de follow-up. Acum tu trebuie să urmărești ce se întâmplă. Există membrii care s-au înregistrat, dar care nu au participat. Acestora este indicat să le trimiți un link de reluare cu o durată limitată. 

De asemenea, poți trimite e-mailuri cu oferte speciale celor ce au participat la webinar.

Așadar, indiferent ce afacere ai, poți să îți crești substanțial veniturile prin intermediul unui webinar.

Nu uita, dacă vrei să vinzi calumea, TREBUIE să urmezi acest curs.

Alătură-te comunității eduKiwi!

Despre Autor

Doru Pelivan

Am ajutat peste 300 de autori din diverse domenii, de la dezvoltare personală, business, până la fitness și psihologie să-și promoveze cu succes produsele educaționale. Acum te pot ajuta și pe tine!