Salutare, Instagrammerule!
Astăzi vreau să-ți povestesc despre avantajale și diferențele dintre cele 2 tipuri de cont pe care ți le poți face pe Insta: Cont Creator și Cont Business.
La sfârșitul mailului vei știi care este cel potrivit pentru profilul tău – în funcție de nevoile și obiectivele tale.
Înainte de toate să ne uităm la ele pe rând.
- Contul CREATOR
Contul de creator de pe Instagram îți oferă un set de instrumente care te ajută să-ți controlezi prezența online, să înțelegi de unde provine creșterea și să-ți administrezi mesajele.
Ideal pentru #influenceri, #CreatorideContinut, și cei care își fac Branding Personal.
Ce găsești în Contul Creator:
☞ Statistici privind creșterea: poți să urmărești cum a crescut audiența ta în ultimele 7 zile sau într-o zi.
☞ Inbox secundar: vei avea acces la un inbox cu filele Principale și Generale. Poți să folosești acest inbox pentru a-ți organiza mesajele și pentru a stabili frecvența notificărilor.
☞ Cereri clasificate sau inboxul ascuns – aici apar mesaje de la persoane pe care tu nu le urmărești.
☞ Răspunsuri rapide: poți face diverse scurtături pentru răspunsurile frecvente. Ex. bz (se va transforma în Bună Ziua)
Important!
Dacă ai Cont Personal îl poți transforma foarte ușor în Cont Creator.
Setări→Cont→Creator
Dacă ai Cont de Afacere și vrei Cont Creator
Setări→Cont→Treci la Contul de Creator.
În momentul în care treci la Cont Creator (de la Personal), mai poți să faci 2 lucruri:
- Să îl asociezi cu o pagină de Facebook (dacă ai sau dacă vrei)
- Să nu îl asociezi și să apeși SARI.
Deci la Contul Creator nu ai nevoie de pagină de Facebook.
Să mergem mai departe.
2. Contul Afacere
Să notăm ceva important de la început:
Contul de Afacere nu poate fi asociat (legat) cu un cont personal. El poate fi asociat doar cu o Pagină de Facebook.
Ce găsești aici:
✔︎ Permisiuni asociate: când asociezi un cont de Instagram cu o Pagină de Facebook, administratorii, editorii și alte roluri din Pagină vor avea permisiuni de același nivel în contul de Instagram asociat.
Adică vor putea posta, răspunde la mesaje, da like, etc.
✔︎ Informații de contact: conturile profesionale includ un buton Contactează în partea de sus a profilului.
Vei avea posibilitatea să incluzi indicații de orientare, un număr de telefon și/sau o adresă de e-mail.
Dacă ai introdus o adresă fizică, aceasta va apărea acum sub descrierea profilului. După configurare, poți alege să afișezi sau să ascunzi informațiile de contact în profilul tău public.
✔︎ Etichetă de categorie: în cazul conturilor profesionale, se va afișa o categorie imediat sub imaginea de profil.
Această categorie coincide cu categoria Paginii de Facebook asociate. După configurare, poți alege să afișezi sau să ascunzi eticheta de categorie în profilul tău public.
✔︎ Statistici: ți se va acorda acces la statisticile de pe Instagram.
Statisticile de pe Instagram oferă informații despre cine sunt urmăritorii tăi, când sunt online și altele.
Mai poți vedea statistici pentru anumite postări pe care le-ai creat, pentru a vedea rezultatele (engagement, impresii) acestora.
✔︎ Cereri clasificate sau inboxul ascuns – aici apar mesaje de la persoane pe care tu nu le urmărești.
✔︎ Răspunsuri rapide: poți face diverse scurtături pentru răspunsurile frecvente. Ex. bz (se va transforma în Bună Ziua).
✔︎ Inbox secundar: vei avea acces la un inbox cu filele Principale și Generale. Poți să folosești acest inbox pentru a-ți organiza mesajele și a stabili notificările.
Setarea unui cont de Afacere se face foarte simplu.
Setări Cont → Treci la un cont profesional.
Diferența dintre Contul Creator și Contul de Afacere o face asocierea paginii de Facebook.
La contul de Afacere ești obligat să legi o pagină de FB, pe când la Contul Creator nu, iar acest lucru îți dă posibilitatea să promovezi un story sau o postare.
Concluzia?
Dacă ai genul de afacere de tip HoReCa, Turism, magazin online, îți recomand un cont Business. Îl vei lega cu Pagina ta de Facebook și te poți asigura că prezența ta în online este uniformă.
În schimb, dacă folosești Insta pentru branding personal, dacă îți promovezi afacerea prin imaginea ta (cum face de exemplu Doru Pelivan pentru Kiwi Agency), dacă ești fotograf, designer, sau orice altă afacere vizuală, atunci îți recomand contul Creator.
Dacă vrei să promovezi postările sau story-uri trebuie să legi contul la o pagină de FB.
Spor la Instagram și să Fii Iubit!
Adi Ene
P.S. – Tu ai cont Creator sau Business? Vei schimba tipul de cont? Ce fel de informații ai mai vrea să primești de la mine? Scrie-mi și îți răspund cu drag!