Cei 5 factori din spatele unei reclame bune

Te-ai gândit vreodată că succesul unei reclame pe Facebook poate fi determinat chiar înainte să o faci? 

Rezultatele nu vin doar din setarea ei efectivă, ci depind de mai mulți factori la fel de importanți.

Sunt factori care influențează reclama încă dinainte să o pornești, de care trebuie neapărat să ții cont dacă vrei să obții rezultate reale pe Facebook.

Descoperă 5 dintre ei în rândurile de mai jos.

(Citește până la capăt și vei afla cum să bifezi cel mai important factor dintre toate 5. E un avantaj major față de competiție.)

5 factori de care să ții cont

înainte să faci reclame

 

  1. Ai încredere că reclamele pe Facebook îți pot crește afacerea.

Mulți antreprenori se îndoiesc de asta și drept urmare încep cu stângul promovarea pe Facebook.

Au impresia că platforma funcționează doar pentru anumite afaceri și că este inutilă pentru restul.

Total greșit!

Facebook este o platformă accesibilă pentru aproape orice afacere, indiferent de dimensiunea ei sau domeniul de activitate. Și spun aproape pentru că există câteva excepții bine definite, care apar în politicile de promovare de la Facebook.

Nu trebuie să ai un brand internațional ca să obții rezultate și nici să activezi într-o nișă wow și colorată, precum fashion, băuturi răcoritoare sau tehnologie.

Platforma este atât de mare încât, orice ai face, sigur îți găsești publicul țintă pe ea. Ține cont că la ora actuală, peste 8.140.000 de români intră pe Facebook în fiecare zi. Și peste 11 milioane de români au un cont activ pe platforma asta.

O parte dintre ei au nevoie de produsele tale. Iar prin reclame bune vor afla de existența lor.

 

  1. Reclamele tale trebuie să aibă un scop.

Înainte să faci o reclamă pe Facebook, e foarte important să te întrebi ce vrei să obții de la ea.

Vrei să vinzi mai mult? Să afle lumea că ai deschis o nouă locație în centru? Să atragi participanți la un eveniment? Să angajezi pe cineva pe o poziție de management? Să-ți anunți clienții că ai lansat un nou produs?

Stabilește foarte clar ce vrei să obții de la fiecare reclamă și notează-ți acest obiectiv. După asta, ține 100% cont de el când faci reclama. Permite-i să-ți ghideze efortul și creativitatea.

Poți lovi ținta mult mai ușor odată ce vezi punctul roșu din mijloc.

 

  1. Profită de avantajele pe care ți le oferă Facebook.

Platforma ne oferă tool-uri de promovare foarte eficiente prin care putem face reclame la un alt nivel.

Din păcate, foarte puțini oameni știu de existența lor și majoritatea celor care știu fie le ignoră, fie se tem de ele.

Un tool de genul acesta este Ads Manager — o platformă gratuită pe care Facebook ți-o pune la dispoziție ca să faci reclame extrem de specifice, cu o mulțime de setări care te ajută să-ți îndeplinești obiectivele.

Sunt genul de reclame inteligente care ajung exact la oamenii interesați de ce oferi, la ora la care vrei și ținând cont de obiectivul pe care-l ai. Ceva mai eficient de atât nu există pe Facebook.

Și totuși… chiar dacă avem la dispoziție instrumente atât de performante, complet gratuit, majoritatea antreprenorilor încă fac reclame doar cu Boost Post — o opțiune înzecit mai limitată.

Încă se îndreaptă spre obiectiv pe o bicicletă, când Ferrari-ul îi așteaptă cu ușa deschisă și cheile în contact.

 

  1. Stabilește cum vei evalua succesul reclamei.

Odată ce faci o reclamă, e esențial să nu uiți de ea și să treci la următoarea acțiune de marketing.

Orice reclamă trebuie monitorizată ca să vezi ce rezultate îți aduce (sau nu).

Astfel, e foarte util să stabilești câțiva indicatori de performanță chiar înainte să faci reclama în cauză.

Poate vrei caea să-ți aducă oameni pe website ca să-ți cumpere produsele. De cât vrei să vinzi mai exact? Poate vrei să-ți aducă oameni la o conferință. Câți ar trebui să se înscrie? Poate ai o știre importantă, care vrei să ajungă la foarte mulți oameni. De ce număr vorbim aici?

Notează cifrele la care vrei să ajungi și ține cont de ele după ce faci reclama.

Sunt șanse să meargă bine și e super motivant să vezi asta. Însă sunt șanse și să meargă rău, iar atunci trebuie să știi dacă e cazul să iei măsuri.

 

  1. Testează mai multe variante pentru aceeași reclamă.

Și asta este o altă decizie pe care o poți lua înainte să te pui pe treabă. Să știi din start că în loc de o singură reclamă vei face 3, tocmai ca să vezi care funcționează cel mai bine.

Când vine vorba de Facebook, testarea mai multor variante de reclame (pentru a îndeplini același scop) este una dintre cele mai inteligente acțiuni pe care le poți face.

Prin aceste teste, înțelegi preferințele publicului tău și ce mesaje & imagini au cel mai mare impact asupra lor.

Poți schimba textele reclamelor, vizualul (poze, video-uri, GIF-uri) și publicul (bărbați, femei, adulți, tineri adulți), pentru a-ți crește șansele de reușită.

De ce facem aceste teste? Pentru că rar știm în primă fază ce merge și ce nu. Însă prin mici experimente de genul acesta, putem afla ce-i atrage și putem merge înainte.

———–

Aceștia sunt cei 5 factori importanți de care trebuie să ții cont înainte să faci reclame pe Facebook.

La unii e ușor să fii atent și poți face asta din prima, în timp ce la alții ai nevoie de puțin exercițiu.

Ads Manager se califică din start aici. Este un avantaj pe care ți-l oferă Facebook gratuit, însă trebuie să știi cum să lucrezi în el ca să beneficiezi de tot ce-ți poate oferi.

Începutul este puțin mai dificil, însă cu ghidarea potrivită, ajungi să lucrezi cu el ca un profesionist, într-un timp relativ scurt.

Lasă-ne un comentariu și spune-ne: Te-ai gândit la acești factori până acum? Ți s-a schimbat perspectiva?

Despre Autor

Mihaela si Antonia

În ultimii 4 ani şi jumătate mi-am dedicat viaţa profesională în mare parte unui singur subiect: Reclamele Plătite pe Facebook. Și acum îți arăt pas cu pas cum să obţii în sfârşit rezultate