Cum devii un copywriter bine plătit

Dacă vrei să devii copywriter și să faci o carieră din asta — fie într-o agenție de publicitate, fie pe freelance — cele ce urmează sunt pentru tine. 

Adevărul e că meseria asta nu este ușoară, mai ales când ești la început de drum. 

Spun asta amintindu-mi primul meu job de copywriter (Sergiu aici). 

Era 2015, doar ce terminasem Facultatea de Economie și după luni de “ce să fac cu viața mea” am decis că nu vreau să fiu economist. 

Nici contabil. Nici funcționar în bancă. Nici broker de asigurări etc. 

Nu-mi plăceau cifrele, nu mă consideram bun la mate și nu voiam un job rece, rigid și plin de reguli. Efectiv nu mă reprezenta. 

Așa că după luni de “dacă nu vrei economie atunci ce vrei?” am decis că vreau un job în marketing online. 

Îmi plăcea să scriu, mă consideram relativ creativ și gândul că aș putea fi plătit să scriu în fiecare zi era interesant. 

M-am uitat peste ce joburi erau online, am pus ochii pe un internship plătit și 2 săptămâni mai târziu am ajuns să lucrez într-un hub creativ numit Ctrl-D

Ctrl-D era o asociație foarte cool dedicată marketerilor online, designerilor și programatorilor care lucrează în domeniile creative. 

Un fel de IQads, dar mai puțin promoțional. 

Era un loc aproape strict dedicat conținutului educațional, unde scriam articole, organizam conferințe și promovam evenimente și joburi din domeniu ca să ajutăm tinerii să se angajeze cât mai repede după facultate.

Abonează-te și primești Mini-Cursul “Copywriting Practic - Cum vinzi prin scris în orice nișă

(eu la o conferință organizată de Ctrl-D)

Era printre cele mai cool joburi pe care le poți avea în domeniu. 

Colegi creativi. Fără “șefi” tradiționali. Libertate de mișcare. Acces la un club privat cu jocuri, o bibliotecă și chiar o sală de cinema. 

Superb.

Dar începutul meu acolo nu a fost așa. 

Eu am terminat economia și nu știam mai nimic despre marketing online. Darămite despre scris, content marketing, copywriting și așa mai departe. 

Eram un amator și scriam ca un amator — lucru care mă frustra incredibil de tare. 

Aveam un standard foarte înalt și nu-l atingeam niciodată. 

Tot ce scriam era rece, tehnic, academic și în limbaj de lemn.

Lucram într-un domeniu creativ, dar scriam exact ca economistul din bancă unde nu voiam să ajung.

“Îmi amintesc că în primele 3 luni m-am certat săptămânal cu editorul meu — un om cu 7 ani în industrie care încerca să mă ajute. 

Ne certam pe cum scriu, pe ce consideram că sună bine și pe ce nu. Și mă găseam adesea nevoit să rescriu textele și să o iau de la capăt. 

Aceeași muncă de 2 ori, cu o frustrare și o confuzie greu de descris.”

Era foarte enervant să știi că greșești, dar să nu știi unde. Pentru că știam că editorul meu avea dreptate — de cele mai multe ori, cel puțin. 

Știam că scriu prost. Dar habar n-aveam cum să schimb asta. 

Până la urmă cum scrii bine în publicitate? Ce e ăla un text bun? Cum arată? Ce îl face creativ, convingător, captivant etc.? 

Asta mă întrebam zi de zi și nu găseam răspunsul. Așa că scriam prost în continuare și mă pregăteam de discuții în contradictoriu.

Am dus-o așa vreo 3 luni de zile, până am început să-mi dau seama ce înseamnă “un text bun”.

Cum arată, cum sună, de ce obține rezultate.

Am început să văd mici diferențe între textele cu “limbaj de lemn” și textele conversaționale. Am înțeles ce înseamnă ritmul în scris, formatarea, expresiile, poveștile, cifrele puse în context, misterul, credibilitatea.  

Și am început să le folosesc până când textele mele s-au schimbat. Deja nu mai scriam ca un economist, ci începeam să scriu ca în publicitate.

Contrazicerile cu editorul s-au rărit. Certurile au dispărut. Și jobul în sine a devenit mult mai plăcut. Totul pentru că am învățat cum să scriu. 

Nu ca la școală. Nu ca în facultate. Nu ca în viața de zi cu zi. Ci cum se scrie cu adevărat în publicitate

Am stat 2 ani la jobul ăla și am făcut lucruri tare faine în industrie. Am colaborat cu sute de agenții de publicitate din țară, am scris zeci de articole, nenumărate reclame și multe alte texte. 

După am devenit copywriter în altă agenție unde am scris pentru zeci de afaceri diferite. 

Restaurante. Cofetării. Corporații. Agenții de turism. Firme de transport. Hoteluri. Spitale. Imobiliare. Firme de curățenie. Târguri și evenimente. Festivaluri de muzică. 

Le făceam cunoscute și profitabile prin scris și eram plătit pentru asta. 

Și era ușor, pentru că deja știam cum să scriu ca să obțin rezultate și cum să fac research-ul din spate. 

Nu mai exista un text prost și nici un text care să nu vândă. Acum era vorba despre cât vinde și cât de repede. 

În paralel făceam același lucru și pe freelance și aveam mai multe surse de venit. Bani din scris atât de la job, cât și de la clienți din toată țara cu care țineam legătura doar pe Facebook. 

Mai apoi, am ajuns la Kiwi Agency pe același post, iar povestea continuă. 

Ți-am spus toate astea pentru că există un element comun în toate locurile în care am lucrat și sper că l-ai observat deja. 

dacă vrei să fii un copywriter bun,

trebuie să știi să scrii

Nu ca la școală. Nu ca la facultate. Nu ca în viața de zi cu zi. Ci ca în publicitate. 

În timp ce un cântăreț face bani cu vocea și un economist cu modele matematice de te doare capul, tu faci bani dacă scrii bine. 

Dacă scrii interesant, dacă scrii convingător, dacă scrii astfel încât să obții rezultate. 

Asta este principala abilitate pe care trebuie să o ai și singurul lucru pe care nu îl poți ocoli.

Fără scris nu poți deveni copywriter. Nici într-o agenție, nici într-o corporație, nici pe freelance. 

În schimb, dacă știi să scrii, o carieră întreagă te așteaptă cu brațele deschise

Așa că întrebarea mea este…

Cât de bine știi să scrii? 

Știi să captezi atenția unui client chiar din prima propoziție? 

Știi cum să scrii într-un ton diferit pentru fiecare brand pe care-l promovezi ca să vorbești pe limba publicului țintă? 

Știi să scrii reclame și mail-uri care cresc vânzările unei afaceri într-un timp relativ scurt? 

Știi cum să-i rescrii toate textele din online ca să nu pară scrise de un economist, ci de un copywriter profesionist? 

Dacă nu, trebuie să înveți asta cât mai repede. Pentru că doar așa vei putea lucra și câștiga bani serioși în publicitate. 

Știu că nu este ușor, dar nu este nici imposibil. Totul se învață și eu, și Oana suntem aici să-ți arătăm cum. 

Învață să promovezi orice afacere prin scris

Ăsta este unul dintre principalele motive pentru care am creat Cursul Online Copywriting PROfit

Avem 7 săptămâni la dispoziție în care te învățăm cum să promovezi orice afacere în online și cum să-i aduci mai mulți clienți. 

Totul prin texte atât de bune încât nu pot fi ignorate. 

Sunt 7 săptămâni în care înveți: 

  • Cum să faci research ca să poți scrie pentru afacerea respectivă. Aici afli cum să-i analizezi competiția, cum să-i înțelegi produsele/ serviciile și cum să-i stabilești avatarul de client. Fără ele efectiv nu are rost să începi.
  • Cum să scrii reclame de Facebook care fac afacerile vizibile în toată România. Sunt genul de reclame pe care dai click pentru că te prind din prima. 
  • Cum să scrii mail-uri prin care îi vinzi produsele și serviciile cu succes. Aici vei fi cel mai util pentru clienții tăi. Le vei aduce bani în cont în fiecare zi.
  • Cum să le rescrii site-ul ca să te asiguri că nu pierzi vânzările în ultimul pas, ci obții mai mulți clienți de fiecare dată când intră cineva pe el. 

Important este că le înveți pe toate prin exemple pentru fiecare text în parte, șabloane testate pe piață și feedback-ul nostru constructiv la fiecare pas din drum. 

Totul ca să ai siguranță că scrii bine și obții rezultate de fiecare dată.

Odată ce știi cum să faci asta te poți angaja în orice agenție de publicitate din România, unde vei câștiga între 2.200 și 5.000 de lei. 

Dar, și mai important, poți promova orice afacere din România în regim freelance, chiar și în paralel cu jobul. Iar aici poți câștiga între 100 euro și 2.000 euro pe lună, în funcție de clienți.

Pune-le cap la cap și înțelegi de ce un copywriter este foarte bine plătit și trăiește confortabil din pasiunea lui. 🙂

Dacă vrei să devii unul, mesajul nostru este simplu: înscrie-te la curs și “fură meserie” de la noi. 

Ține cont însă că mâine la 23:59 închidem înscrierile și că suntem pe ultima sută de metri. 

Deci înscrie-te chiar acum și nu rata șansa să înveți meseria asta profitabilă de la 2 Senior Copywriters cu rezultate.

Înscrie-te la curs și devino un copywriter bine plătit

Când cronometrul ajunge pe zero vom încheia lansarea asta și ne vom pregăti să începem cursul. 

Sperăm să te avem alături de noi ca să înveți copywriting în cel mai practic mod posibil — prin scris și prin feedback de la 2 oameni cu experiență și rezultate în asta. 

Între timp, te las cu un singur mesaj: 

Nu îți limita pasiunea cu un job rece și plictisitor 

Astăzi putem lucra într-o bancă urând din suflet ce făceam. 

Putem sta toată ziua cu ochii în Excel sau puteam lucra într-o corporație lipsită de umanitate. 

Puteam avem un job care mă ține lipit de un birou și un salariu care mă făcea să mă gândesc la viitor cu griji, anxietate și o frică greu de îndepărtat. 

Dar nu am ales calea care nu mi s-a potrivit, ci am mers pe ce mi-a plăcut: scrisul. 

N-am avut studii în asta. N-am știut oameni în domeniu. N-am avut experiență. (Să nu uităm de toate certurile cu editorul.)

Însă m-am ținut de treabă și am învățat totul de la zero, pas cu pas. 

Exact asta poți face și tu, într-un mod mult mai accelerat și mai plăcut. 

Nu-ți ignora pasiunea, nu-ți alege cariera de o viață din frică, ci fă ceea ce-ți place. 

Va fi literalmente una dintre cele mai importante decizii pe care le poți lua în viața asta. Și nu o vei regreta nici 10 ani mai târziu.

Înscrie-te la curs și învață toate abilitățile unui copywriter bine plătit. 

Vreau să devin un copywriter! 

Noi de-abia așteptăm să lucrăm împreună. 🙂

Abonează-te și primești Mini-Cursul “Copywriting Practic - Cum vinzi prin scris în orice nișă
În perioada 1-5 Septembrie suntem offline!
Salutare!
Echipa eduKiwi pleacă în teambuilding la mare în perioada 1-5 septembrie!
De aceea, vom procesa orice înscriere/cerere după 6 septembrie. Revenim atunci la butoane, odihniți și gata să aducem Educația în România la cu totul alt nivel 💙
Mulțumim că ești cu noi și ne reauzim în curând!
#kiwiteam