Cum se scrie un articol bun

La scoala ai fost invatat ca un articol bun trebuie sa aiba paragrafe lungi, cuvinte cat mai elevate si multe altele. Totusi, atunci cand vine vorba despre online, lucrurile stau cu totul altfel. Orice material trebuie gandit pornind de la cititor… si cum in mediul virtual informatia este extrem de perisabila iar rabdarea cititorilor foarte redusa, este important sa stii sa te adaptezi, astfel incat sa poti scrie un articol usor de citit.

Cum sa scrii un articol bun

Pentru a scrie un articol bun este important sa ai cateva cunostinte de marketing motivational. Acest lucru inseamna sa stii sa iti motivezi cititorul sa ramana alaturi de tine. Iar cel mai simplu si mai subtil mod de a face asta este:

  • Scriind intr-un limbaj cat mai simplu si mai accesibil;
  • Folosind adresarea directa: persoana a II-a singular (tu) sau persoana I plural (noi);
  • Abordand un subiect vechi intr-o perspectiva noua;
  • Folosind paragrafe cat mai clare si mai aerisite;
  • Folosind cat ai multe elemente vizuale, precum imagini, video-uri, infografice;
  • Urmand o structura clara si usor de parcurs.

Cele mai frecvente greseli atunci cand scrii un articol

Daca toate cele amintite mai sus reprezinta baza unui articol bun, uite si care sunt lucrurile care te ajuta sa dai gres:

  • Scrii in graba fara sa iti pese cu adevarat de cititor;
  • Nu corectezi textele inainte de a le publica (de aici greseli gramaticale sau exprimari incoerente);
  • Nu ai niciun element vizual;
  • Folosesti cuvintele gresit – multe persoane incearca sa impresioneze folosind cuvinte pe care nu le inteleg. Nu face asta. Inainte sa scrii asigura-te ca stii exact ce faci.
  • Scrii ceva banal si nu aduci valoare cititorului;
  • Folosesti paragrafe mult prea lungi si obositoare;
  • Nu te documentezi inainte;
  • Scrii ca pentru ora de romana si nu pentru cititori.

Structura unui articol

La facultatea de jurnalism studentii afla ca exista cinci tipuri principale de structuri pentru scrierea unui articol bun. Acestea sunt: piramida inversata, dublu helix, dublu helix cronologic, raportul cronologic si modelul de povestire. 

Fiecare dintre aceste structuri se foloseste intr-un alt context, in functie de natura articolului. 

Totusi, cand vine vorba despre materialele online, cea mai populara structura este cea a pramidei inversate. Aceasta a fost dezvoltata in redactii, atunci cand jurnalistii erau nevoiti sa prezinte o poveste complexa dispunand de un spatiu limitat.

Popularitatea ei in online se datoreaza tocmai faptului ca are rolul de a capta rapid atentia, inclusiv a celor ce isi pierd usor rabdarea.

Asadar, structura corecta a unui articol este: lead, detalii si final.

Poti imparti din start materialul in trei, concentrand in prima parte cele mai importante detalii ce au rolul de a capta atentia si a genera o emotie. 

In cea de-a doua parte imbraci textul, oferind detaliile care ar putea conta, alaturi de elementele grafice, pentru ca in final sa realizezi o incheiere, care sa contina informatii suplimentare, mai mult sau mai putin esentiale. Sigur, structura nu este tot, dar ea poate face diferenta intre un material citit si unul ignorat.

Titlul, nu uita de titlu!

Exista doua moduri principale in care sunt scrise articolele pentru online: 

Abonează-te și primești Mini-Cursul “Copywriting Practic - Cum vinzi prin scris în orice nișă
  • Pentru impact 
  • Pentru google (SEO)

Atunci cand scrii un articol de impact, un articol pe care sa il distribui in diverse platforme, vei vrea sa captezi atentia cat mai multor cititori. 

Pentru a face asta ai nevoie de un titlu cat mai atractiv. De fapt, de el va depinde succesul materialului.

Poti scrie tu cel mai bun articol, daca nu ii oferi un titlu atractiv, cu siguranta va fi uitat.

Asadar, nu uita: scrie pentru cititor, informeaza-te, ofera un titlu atractiv si respecta structura lead, detalii, incheiere!

Abonează-te și primești Mini-Cursul “Copywriting Practic - Cum vinzi prin scris în orice nișă