Garanţia Istorică pt a vinde Educaţie

Salut!

Sunt Doru. Hai să-ţi arăt ceva super tare!

Azi vreau să-ţi demonstrez de ce e practic garantat că vei putea vinde (multe) produse educaţionale nu doar acum – ci decenii întregi de acum înainte.

Şi nu pentru că o spun eu.

Ci din cauza a 2 nevoi majore create de un fenomen social şi economic relativ nou (apărut doar în ultimii 50-60 de ani). Dar care va continua să crească masiv pentru cel puţin câteva decenii.

Probabil nici nu eşti foarte conştient de existenţa acestui fenomen, deşi cuprinde vertiginos întreaga lume modernă.

Dar e genul de lucru pe care vei începe să-l observi peste tot în jurul tău odată ce ţi-l dezvălui până la finalul acestui e-mail.

Citeşte rândurile care urmează şi apoi decide singur dacă ceea ce am numit Garanţia Istorică pentru a vinde Educaţie rămâne în picioare.

Pe mine personal, ca antreprenor, mă atrage foarte mult ideea că vânzările îmi sunt aproape garantate – şi nu oricum, ci pentru tot restul vieţii mele (sunt născut imediat după Revoluţie, aşa că probabil nu voi prinde secolul 22).

Hai să-ncepem!

Fenomenul Care
Stă la Baza Garanţiei Istorice

Prima dată îţi prezint fenomenul social şi economic la care m-am referit.

Apoi vorbim despre cele 2 nevoi principale generate de el – şi care stau la baza garanţiei istorice că vei putea vinde produse educaţionale cât timp trăieşti.

În urmă cu vreo câteva zeci de ani, Peter Drucker (considerat „fondatorul managementului modern”) scria aceste observaţii într-una dintre cărţile lui:

„Acum un secol, majoritatea covârşitoare a oamenilor din ţările dezvoltate lucrau cu mâinile: la ferme, în jurul casei, în mici ateliere şi (la acel moment încă o minoritate neînsemnată) în fabrici.

Cincizeci de ani mai târziu, procentul muncitorilor care lucrau cu mâinile din forţa de lucru a Americii a scăzut cam la jumătate, iar muncitorii din fabrici au devenit cel mai mare segment al forţei de lucru, formând 35% din total.

Acum, după alţi cincizeci de ani, mai puţin de un sfert dintre muncitorii americani îşi mai câştigă traiul prin joburi manuale.

Muncitorii din fabrici încă reprezintă majoritatea muncitorilor care lucrează cu mâinile, însă „bucăţica” lor din totalul forţei de muncă a scăzut cam la 15%.”

Cine a Luat Locul
Acelor Muncitori?

Ei bine, noua realitate e că resursa cheie din societate sunt cunoştinţele, iar cei care lucrează cu mintea (în engleză „knowledge workers”) devin cel mai numeros grup din forţa de muncă.

De obicei includem aici: doctori, avocaţi, profesori, contabili sau ingineri.

Însă nu ei sunt segmentul care creşte cel mai accelerat, ci acei oameni care lucrează atât cu mintea, cât şi cu mâinile (în engleză „knowledge technologists”): tehnicieni informatici, proiectanți de software, analiști în laboratoarele clinice, tehnologi în producţie, jurişti.

Cam toţi oamenii care lucrează în birouri se încadrează aici, dar nu numai.

Şi chiar dacă lucrează destul de mult cu mâinile (organizează documente, aranjează paturi, răspund la telefon etc) ei sunt plătiţi pentru cunoştinţele lor.

Iar aceşti oameni au nişte caracteristici esenţiale:

  • eea ce ştiu să facă (abilităţi şi cunoştinţe). Asta îi face foarte valoroşi, le dă mobilitate şi o mai mare putere de negociere.În termeni capitalişti, ei „deţin mijloacele de producţie” chiar între urechi – în creierul lor, prin ceea ce ştiu să facă (abilităţi şi cunoştinţe). Asta îi face foarte valoroşi, le dă mobilitate şi o mai mare putere de negociere.eea ce ştiu să facă (abilităţi şi cunoştinţe). Asta îi face foarte valoroşi, le dă mobilitate şi o mai mare putere de negociere.
  • Sunt consideraţi profesionişti, nu muncitori şi se identifică mai degrabă cu profesia lor, decât cu firma la care lucrează („sunt programator/designer/digital marketer” în loc de „lucrez la firma X”)


Dar înainte de Primul Război Mondial nici măcar nu exista un termen care să descrie aceşti oameni care lucrează şi îşi câştigă traiul folosindu-şi mintea.

Termenul de Knowledge Worker a fost inventat abia în jurul anului 1960 – chiar de Peter Drucker.

Dar acest termen doar a dat nume unui fenomen care deja creştea şi care a căpătat o foarte mare amploare.

În ţările dezvoltate este deja o realitate de mulţi ani.

Şi la noi devine o realitate din ce în ce mai prezentă şi un trend pronunţat ascendent pentru sute de mii de români.

Doar priveşte în jurul tău – câţi programatori, marketeri, designeri, ingineri cunoşti?

Chiar şi jobul de Secretar a devenit unul de Assistant.

Şi pe bună dreptate. Acea persoană nu mai scrie doar ce îi dictează şeful. Ci a devenit un adevărat manager al activităţii şi programului zilnic pentru el.

Dar de ce-ţi spun toate astea?

Cele 2 Nevoi care Practic
Garantează că poţi Vinde Educaţie

Ei bine, pe lângă toate acele avantaje pe care aceşti „knowledge workers” le au, vin la pachet şi 2 nevoi de care nu au cum „să scape”.

Nu e doar lapte şi miere – putere de negociere şi mobilitate crescută.

Oamenii care lucrează cu mintea au 2 nevoi principale:

  1. 1. O educație Inițială: pentru a deprinde un set de cunoștințe și abilități, pe baza căruia vor putea fi plătiți.
  2. O Educaţie Continuă: de-a lungul vieţii sunt nevoiţi să-şi îmbogăţească bagajul de cunoştinţe, pentru a rămâne la curent şi competitivi în domeniile lor.


Pentru profesiile tradiţionale precum medicina sau avocatura, există educaţie formală de secole întregi.

Dar pentru profesiile mai noi e o nevoie mare de forme alternative de educaţie.

Iar diferenţa majoră acum e nevoia de educaţie continuă a unor adulţi care deja sunt bine pregătiţi şi au foarte multe cunoştinţe.

În societăţile tradiţionale, educaţia se oprea când începea munca.

Dar într-o societate bazată pe oameni care lucrează cu mintea, educaţia nu se opreşte niciodată.

Dacă mergi într-un muzeu şi vezi uneltele folosite în agricultură acum 2.000 de ani, le vei recunoaşte destul de uşor – pentru că funcţia lor e evidentă. Aşa că ce învăţa omul la început, se putea presupune că-i va ajunge o viaţă întreagă.

Însă lucrul cu mintea evoluează la viteze ameţitoare. Cunoştinţele pot foarte repede să devină depăşite. Iar atunci oamenii trebuie să înveţe constant lucruri noi.

Ce Înseamnă Asta
Pentru Tine?

În primul rând, nici nu trebuie să creezi sau să oferi educaţie care să-i formeze pe oameni în vreo profesie (o poţi face, dar nu e obligatoriu).

Pentru că mai ai un avantaj.

Prin nevoia de a învăţa continuu, chiar şi la vârsta adultă – prima dată pentru job, oamenii ăştia duc acest obicei şi în plan personal.

Suntem mult mai obişnuiţi acum că dacă vrem ceva – aproape orice – pur şi simplu putem învăţa acel lucru. Putem să ne schimbăm cariera, să dezvoltăm un nou hobby sau pur şi simplu să ne îmbunătăţim un aspect al vieţii: relaţiile, somnul, educaţia financiară etc.

E normal să aducem „acasă” obiceiurile de la muncă. Doar gândeşte-te la tine – de câte ori ai făcut şi faci asta? E normal.

Ei bine – acelaşi lucru se întâmplă cu sute de mii de alţi oameni peste tot în jurul tău.

Oameni pentru care este şi va fi toată viaţa o normalitate (şi o necesitate) să se educe continuu. Presiunea de a rămâne relevant pentru un job poate fi foarte mare într-o astfel de societate.

Şi dacă nu eşti convins de realitatea curentă din România, ţine minte că acest trend doar se va accelera în fiecare din anii următori.

Întrebarea e: vei fi printre cei care se pregătesc ca să poată profita de el?

Sau vei lăsa să treacă şi oportunitatea asta (practic garantată de forţele societăţii moderne)?

Mai sunt doar câteva zile în care te poţi înscrie în această ediţie a Programului Hobby 2 Profit.

Ar putea fi şansa ta către Eliberare Financiară.

O afacere modernă, care deserveşte o nevoie modernă – nevoia de educaţie continuă a oamenilor.

Şi crede-mă că după 3 ediţii de Hobby 2 Profit, nu prea mă mai poţi surprinde cu vreun hobby pe care să nu-l poţi monetiza.

Am văzut cursanţi care au vândut educaţie pe subiecte de la cum să faci flori din hârtie, până la cum să construieşti o casă fără să depăşeşti bugetul. De la curs care te învăţa o tehnică anume de pescuit, până la cum să-ţi îmbunătăţeşti somnul.

Exemplele sunt zeci şi ţi le-am tot spus în perioada asta.

Acum decizia e la tine.

Vino cu noi şi învaţă acum să construieşti o astfel de afacere în care îi înveţi pe alţii din pasiunile şi cunoştinţele tale!

Iar în anii următori, când fenomenul ăsta doar va lua amploare (şi vor fi tot mai mulţi oameni care au nevoie şi îşi doresc educaţie), tu să fii deja bine poziţionat în piaţă.

Să fii exact cel la care oamenii aceştia vor veni – ca să le oferi ce au nevoie: educaţie continuă.

Mie-mi place foarte mult ideea asta de garanţie istorică pentru a vinde educaţie.

De asta ţi-am şi scris despre ea.

Îţi oferă mai multă siguranţă şi încredere în decizia de a începe pe acest drum.

Dar timpul se scurge şi devine tot mai puţin. Foarte curând vom face ultima strigare şi rişti să rămâi pe dinafară.

Vii cu noi?

 

Intră aici şi Înscrie-te la Hobby 2 Profit!


Doru

Despre Autor

Doru Pelivan

Am ajutat peste 300 de autori din diverse domenii, de la dezvoltare personală, business, până la fitness și psihologie să-și promoveze cu succes produsele educaționale. Acum te pot ajuta și pe tine!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *