15 Idei de postari pe Instagram de la expertul Adi Ene

Ce să mai postez pe Instagram azi? Probabil te-ai întrebat de mai multe ori. Ai avut zile în care nu ai postat pentru că nu ai știut ce să postezi sau nu ai fost inspirat.

În articolul de azi vreau să te ajut să nu mai pătești asta. Îți voi oferi câteva bune practici, PRINCIPII, pe care eu le folosesc și nu rămân în pană de idei de postări.

Pe lângă asta, îți ofer și 15 idei de postări pentru profilul tău de Instagram.

Dar înainte să trecem la treabă vreau să vorbim puțin despre CONȚINUT.

Nu trebuie să postăm orice de dragul de a posta sau că am văzut noi la nu știu ce pagină un fel de content și pac îl punem și la noi. Din păcate, nu așa merg lucrurile.

Dacă vrei să ai rezultate pe Instagram (și cred că îți dorești asta), indiferent care este obiectivul, ai nevoie de CONȚINUT RELEVANT.

Ce înseamnă asta? Ai tot auzit cuvântul acesta de mai multe ori: RELEVANT. Pe scurt, tu trebuie să creezi conținut care vine cu soluții la problemele pe care urmăritorii tăi le au.

Asta trebuie să faci tu. Să faci Conținut Educațional (tips&tricks spre exemplu) pentru cei care te urmăresc. Să asculți ce are de zis publicul tău.

Asta înseamnă valoaros și relevant. Practic să ajuți. Asta înseamnă să fii OM. Iar oamenii au nevoie de relații UMANE. Vor să interacționeze cu branduri care sunt UMANE.

Ajută și oferă conținut GRATUIT fără frică. 

Introdu adresa de E-mail și primești Mini-Cursul “Cum îți Crești Gratuit Brandul și Business-ul prin Conținut pe Social Media”

Pe lângă asta, un alt aspect important este să ai obiectivul definit (ce vrei să faci pe Instagram? Care este scopul) și să știi cui te adresezi (avatarul).

Pentru că dacă tu știi cui te adresezi, e mai ușor să faci SUPER conținut.

Un prim pont este să știi pentru cine faci conținutul. Dacă eu știu că urmăritorii mei iubesc video-urile, încerc să fac cât mai mult conținut video. 

Dacă le plac exemplele cu Before/After atunci genul acesta de conținut fac.

E ca și cum ai cumpăra un cadou pentru cel mai bun prieten. Știi ce să-i cumperi, pentru că îl cunoști. Știi ce valori are, ce îi place, cum se îmbracă etc.

Așa este și cu Conținutul.

O altă unealtă pe care o folosesc este PLANUL EDITORIAL. Probabil ai auzit de el de mai multe ori, dar nu îl folosești.

Uite aici un exemplu:

Luni Marti Miercuri Joi Vineri Sâmbătă Duminică
1.10.21 2.10.21 3.10.21 4.10.21 5.10.21 6.10.21 7.10.21
Selfie Citat Video Testimonial Poză Întrebare

 

Planul Editorial este practic un simplu tabel cu zilele săptămânii, data dacă vrei și ideile de postări.

Se poate personaliza după preferințe. Aici este un simplu exemplu.

La ce ne ajută planul? Dacă suntem într-o zi plină și ne aducem aminte că trebuie să postăm pe Instagram și nu știm ce, mergem la planul editorial și vedem IDEEA. 

E mai ușor să te apuci să faci ceva când ai o idee decât să nu ai nimic. Știu, sună un pic a Gică Hagi, dar așa este.

Programarea Postărilor este un alt pont bun. Dacă îți faci conținutul pentru o săptămână, programează-l la cele mai bune ore și testează-l.

Așa ai timp să faci research, să te inspiri etc. Primești “TIMP” în plus pentru următoarele postări.

FII CONSTANT. Acesta este unul dintre secretele pe Instagram. Dacă nu poți posta zilnic, postează la 2-3 zile, dar fă-o constant și fă super conținut. Conținut Relevant.

Inspiră-te. A te inspira nu înseamnă a copia. Caută concurența. Vezi ce fel de conținut fac și adaptează-l în stilul tău.

Acestea sunt câteva bune practici pe care le folosesc de peste 7 ani de zile și funcționează. Testează-le și vezi ce funcționează pentru tine.

Important e să le faci în ritmul tău. Pas cu pas.

Acum să nu uităm de ce ne-am adunat aici: IDEI DE POSTĂRI PE INSTAGRAM.

ATENȚIE! Aceste idei pot fi adaptate și făcute mult mai creativ, în funcție de stilul vostru. 

Unde spun poză sau video poate să fie și invers. Îți recomand să faci cât mai multe video-uri și REELS-uri (compilație video): aici un articol pentru începători: https://edukiwi.ro/reels-un-tool-nou-si-gratuit-de-pe-instagram/  – când am scris eu articolul, numai ce apăruse REELS. Până astăzi sau mai făcut modificări: se pot face reels-uri până la 1 minut de exemplu)

Poză cu biroul și locul de muncă

Citate Motivaționale sau legate de domeniul tău

Testimoniale/Recenzii

 

Poze cu voi în timpul liber – ca oamenii să vă cunoască

Poză cu Diplomele / Specializările voastre

Video – Pont despre cum să…

Reels cu mai multe produse sau cum se folosește produsul

https://www.instagram.com/reel/CT4jlFtLcpr/ 

https://www.instagram.com/reel/CTxzVLtBnUP/ 

 

Grafici diverse informații / Statistici

Video în care vorbești despre un MIT (poți face o serie: în fiecare miercuri de exemplu postezi un video despre un MIT din domeniul tău)

Cut-uri din materiale mai vechi. Bucăți de video-uri

Poză cu o întrebare

Behind the scenes (în spatele scenei: ceva despre cum arată o zi din viața voastră) video simplu sau Reels să fie mai dinamic

https://www.instagram.com/reel/CPtGizSnNYc/ 

Cartea ta preferată sau ce recomanzi

Video în care să îți dai cu părerea despre ceva de actualitate sau un anumit subiect

 Zile Internationale / Mondiale

BONUS – Reciclează conținutul vechi – vezi ce a mers în trecut (te uiți la comentarii, share-uri, like-uri etc.) și postează-l iar.

Pentru mai multe idei de postări și tipuri de conținut îți recomand cele 6 materiale gratuitehttps://edukiwi.ro/adiene/lectii-gratuite/  

Mă găsești și pe Instagram: https://www.instagram.com/adiene.ro/ și la BIO ai un link cu diverse materiale Gratuite.

Spor la treabă și la implementat! Nu uita: FII CONSTANT și fă postări simple și relevante. 

Important e să începi. Astăzi, acum. Posibil concurența ta să fie în față. Poți recupera. Fii Constant.

Să fii iubit!

AE

Scriu cel puțin un articol pe săptămână cu Instagram Tips & Tricks. Abonează-te pentru a-l citi!

Despre Autor

Adi Ene

La Kiwi Agency - și nu numai - am gestionat atât profile mari, cât și profile mici. În total am derulat campanii pe Instagram prin conturi cu 200.000 și chiar 400.000 de followers.