GHID de optimizarea SEO a website-urilor

Cu toate că s-ar putea să nu fi auzit de optimizarea SEO până în acest moment, cu siguranță ai făcut căutări în Google, atunci când ai avut nevoie de anumite informații sau când ai vrut să faci diverse achiziții.

În urma anumitor analize și studii s-a demonstrat faptul că peste 60% din traficul organic provine din motoarele de căutare și că oamenii se folosesc din ce în ce mai mult de Google pentru a găsi informații sau rezolvări pentru anumite nevoi sau probleme cu care se confruntă în fiecare zi.

Din prisma utilizatorului, cu siguranță ai avut întotdeauna încredere în primele rezultate pe care Google ți le-a afișat în urma unei interogări în motorul de căutare pentru că știi că acesta aduce în față cele mai relevante site-uri pentru interogarea ta.

În cazul în care deții un business, mai mult ca sigur că își dorești să ajungi la mai mulți clienți, să îți crești traficul pe site-ul tău și evident, vânzările.

Ei bine, toate aceste lucruri pot fi făcute cu ajutorul optimizarii SEO.  

Haide să aflăm mai multe despre această optimizare a website-urilor, să vedem cum funcționează aceasta și cum pot să ajungi în primele rezultate din motorul de căutare Google.

Ce inseamna optimizarea seo pentru motoarele de cautare?

Înainte de toate, dacă te întrebi despre optimizarea SEO, ce înseamnă de fapt, fără a vorbi în termeni foarte tehnici, aceasta se referă la optimizarea site-ului tău, atât din punct de vedere tehnic cât și al conținutului, pentru a fi depistat de către Google, dar și pentru a fi găsit de avatarul tău de client.

Optimizarea SEO este de fapt o strategie care ajută utilizatorul să ajungă exact pe site-ul pe care îl caută, analizând comportamentul acestuia din prisma interogării făcute în motorul de căutare și oferindu-i cel mai relevant răspuns.

Pentru că acest lucru să se întâmple, site-ul trebuie să conțină anumite elemente ce vor fi depistate și analizate de roboții numiți crawlers ai motorului de căutare Google, ce va face ca un site să fie mai relevant sau mai puțin relevant pentru o interogare anume.

Obiectivele principale intr-o strategie de seo

Introdu Adresa de E-Mail și primești Mini-Cursul “Cum îți crești vânzările și vizibilitatea afacerii cu un site care ajunge pe pagina 1 din Google”

 

Având în vedere că Google va lua în considerare dacă ai ținut cont de recomandările oficiale pe care acestea le-a oferit tuturor proprietarilor de site în documentația oficială despre optimizarea SEO pe care o găsești aici, iată care sunt obiectivele principale într-o strategie SEO, pe care îți recomandăm să le urmărești.

 

Clasament – crawling, indexare, formatare și link-uri

Există foarte multe lucruri de care Google ține cont pentru a stabili clasamentul atunci când vorbim de o anumită interogare. Iar pentru a te asigura că vei fi poziționat în topul clasamentului va trebui să ții cont de toate aceste lucruri:

  • Crawling și indexare

Google este unul dintre cele mai avansate și complexe motoare de căutare din toate cele existente, iar pentru ca acesta să returneze cele mai bune rezultate la fiecare interogare făcută în bara de căutare, se folosește de crawlers, care se mai numesc și păianjeni, pentru a colecta date de pe întreg internetul și a le furniza în urma unei interogări.

Acest lucru se întâmplă doar în cazul în care site-ul tău i-a dat anumite “semnale” lui Google, folosind strategia SEO. În caz contrar site-ul nu va fi indexat, adică nu va fi depistat de către Google ca fiind un site relevant pentru o anumită interogare.

Indexarea presupune așadar, intrarea în baza de date a lui Google, iar în urma analizei site-ul tău ar putea fi clasat în topul rezultatelor din motorul de căutare.

Mai mult decât atât, un obiectiv principal în SEO, pe lângă indexarea site-ului este optimizarea bugetului de crawling. 

Mai precis Google folosește un anumit buget pentru a colecta toate aceste informații de pe întreg web-ul și a le returna utilizatorilor în urma unei interogări.

Pentru a-ți optimiza acest buget, adică să folosești la maxim bugetul pe care Google îl folosește pentru site-ul tău, ceea ce ai de făcut este să scoți de la indexare paginile irelevante pentru utilizator pentru a focusa întreg bugetul, pe acele pagini importante pentru tine și bineînțeles, pentru clientul tău.

  • Formatare

Obiectivele de formatare ale site-ului se referă la toate acele elemente tehnice pe care Google le va lua în considerare cum ar fi mers titlul, meta descrierea, titlurile, și URL-urile.

Toate aceste lucruri vor trebui optimizate din punct de vedere SEO, pentru a fi depistate de către Google dar și pentru a atrage clientul pe site-ul tău.

  • Link-uri

Linkurile au un rol semnificativ în SEO, dar și în experiența utilizatorului.

Acestea pot fi făcute sub formă de internal linking, adică vei crea conexiuni între paginile site-ului tău, pentru ca Google să înțeleagă despre ce este vorba în întreg site-ul, dar și pentru a ajuta utilizatorul să afle mai multe informații sau să ajungă la produse complementare de pe site-ul tău.

Strategia de link building, este o altă strategie care va ajuta la crearea unei autorități bune a site-ului tău, iar acest lucru se face prin redirecționarea cu ajutorul link-urilor, de pe alte site-uri cu autoritate, în site-ul tău.

  • Conținut de calitate și cuvinte cheie relevante

Conținutul este extrem de important nu doar pentru utilizator cât și pentru Google.

Așadar cu cât vei crea un conținut mai valoros și mai de calitate, unde vei introduce cuvintele cheie relevante pentru business-ul, vei reuși să implementezi o strategie SEO ce te va propulsa în primele poziții din clasamentul Google.

  • Îmbunătățirea traficului și a ratei de respingere

Cu cât vei optimiza mai bine site-ul tău cu atât vei avea parte de mai mult trafic, un obiectiv care ar trebui să fie important în orice afacere. Un site care îți aduce trafic constant va ajuta la creșterea profiturilor într-un business.

Mai mult decât atât conținutul pe care îl vei crea și experiența din cadrul site-ului tău, de care utilizatorul va avea parte, atunci când este una de calitate, va minimiza șansele ca utilizatorii sa părăsească site-ul foarte rapid.

 

In ce consta optimizarea SEO a site-ului tau?

Acum că ai stabilit care sunt obiectivele strategiei tale  SEO, este timpul să afli exact care sunt pașii concreți în optimizarea SEO pentru site-ul tău. 

Iată așadar cei mai importanți pași pe care îi ai de făcut, atât în site-ul tău cât și în afara acestuia.

  • Securizează site-ul

Deși poate fi un lucru mai puțin important pentru tine, află că pentru utilizator cât și pentru Google este un lucru esențial.

Niciun utilizator nu va avea încredere să navigheze pe un site care nu este securizat și cu atât mai mult să își introducă date personale sau datele cardului pe un astfel de site.

În plus Google va prioritiza site-urile care sunt securizate cu protocolul HTTPS care se poate rula prin instalarea unui certificat SSL. 

  • Folosește doar cuvintele cheie relevante

Cuvintele cheie sunt acele interogări pe care utilizatorii le fac în bara de căutare Google. 

Pentru a descoperi care sunt cuvintele cheie relevante pentru business-ul tău, trebuie să te folosești de anumite instrumente. 

Totuși aceste instrumente speciale de găsire a cuvintelor cheie îți vor oferi extrem de multe opțiuni, însă tu va trebui să alegi doar acele cuvinte care reprezintă cu adevărat business-ul sau produsele tale și să nu folosești cuvinte care indică o anumită industrie sau un domeniu.

Cu cât vei alege cuvinte cheie mai relevante și mai nișate, cu atât vei avea mai multe șanse să scapi de concurență dar și să urci în clasamentul Google.

  • Optimizează ți site-ul pentru mobil

Peste 70% din utilizatorii de internet se folosesc de dispozitivele mobile pentru a naviga în fiecare zi.

Așadar acest lucru te poate afecta dacă site-ul tău nu este optimizat din acest punct de vedere, creând astfel o experiență neplăcută în rândul utilizatorilor, crescând rata de respingere adică de părăsire a site-ului foarte rapid, și scăzând în clasamentul Google.

 

Folosește toate setările tehnice necesare în SEO

Acum că site-ul tău este pregătit pentru a fi navigat în siguranță, de pe orice dispozitiv și că poate fi găsit cu ajutorul cuvintelor cheie este timpul să te ocupi de toate setările tehnice pe care Google le solicită deținătorilor de site-uri, pentru a putea fi indexate și returnate ca rezultate relevante în urma interogărilor.

Așadar ocupă-te de metatitlu, metadescrierie, URL-uri, sitemap, fișierul robots.txt etc. 

Aceste lucruri le poți face din platforma site-ului tău și din instrumentele pe care Google ți le pune la dispoziție precum Google Search Console, de unde vei trimite harta site-ului tău către Google, la indexare.

Optimizarea seo on-page

 

În strategia SEO completă și corectă  nu este vorba doar despre optimizarea paginilor din site-ul tău, ci și în crearea de autoritate cu ajutorul link-urilor externe.

Însă, înainte de a te ocupa de partea externă a site-ului tău trebuie să te asiguri că ai făcut o optimizare SEO on Page corectă.

Acest tip de optimizare se referă la acele strategii și tehnici pe care le aplici în paginile site-ului tău pentru a-ți optimiza site-ul din punct de vedere SEO.

Acest lucru îl faci prin: 

  • Găsirea și introducerea celor mai relevante cuvinte cheie în conținutul site-ului tău;
  • Crearea de URL-uri relevante și prietenoase pentru fiecare pagină din site;
  • Crearea conținutului de calitate și optimizarea acestuia;
  • Optimizarea imaginilor;
  • Optimizarea elementelor Meta (titlu, descriere);
  • Folosirea și optimizarea titlurilor pentru fiecare pagină a site-ului;
  • Crearea strategiei de internal linking între paginile site-ului tău;
  • Securizarea site-ului și optimizarea pentru mobil;
  • Optimizarea vitezei de încărcare a site-ului;
  • Trimiterea hărții site-ului tău la indexare către Google;
  • Scoaterea de la indexare a paginilor irelevante pentru utilizator;
  • Rezolvarea problemelor cu paginile moarte sau paginile de produse care nu mai sunt de actualitate sau în stoc.

 Optimizarea seo off page

 

Acum că site-ul tău este perfect optimizat, tot ce-ți rămâne de făcut este să îi crești autoritatea în fața utilizatorilor, folosindu-te de site-urile care au deja autoritate, cu ajutorul link-urilor ce duc către site-ul tău.

Această strategie de optimizare SEO off Page, denumită și strategie de link building, se referă la crearea de conținut pe site-uri cu autoritate mare și inserarea unui link către site-ul tău sau către anumite pagini din site-ul tău.

Pentru că nu vei găsi probabil foarte multe site-uri care vor dori să te “promoveze” în mod gratuit, de cele mai multe ori această strategie este contra cost. 

Linkurile către site-ul tău, postate pe site-uri cu autoritate sunt văzute de către Google ca fiind recomandări de încredere, dar mai mult decât atât poți aduce informații prețioase pentru utilizatori, din domeniu afacerii tale și îți poți crește inclusiv traficul pe site, cu ajutorul acestor link-uri.

 

Diferenta de optimizare seo a unui magazin online vs un site de prezentare

 

Optimizarea SEO poate fi la fel de avantajoasă în cadrul unui magazin online ca și în cazul unui site de prezentare, însă avantajele și dezavantajele acestor două tipuri de site-uri provin din opțiunile pe care fiecare dintre acestea le oferă utilizatorului.

Atunci când ai un site de prezentare, cu ajutorul SEO vei putea să aduci trafic pe site-ul tău, însă în acest caz nu vei face vânzare în mod direct.

Cu toate că optimizarea SEO în cazul unui astfel de site este destul de simplă, aici te vei folosi în mare parte de cuvintele cheie informaționale, așadar nu vei putea să te folosești de cuvintele cheie cu intenție de cumpărare.

În cazul în care vorbim de optimizare SEO în magazin online, aici strategia va fi mult mai complexă, datorită faptului că va trebui să optimizezi fiecare pagină din site-ul tău și evident fiecare produs în parte.

Chiar dacă această strategie este mai complicată și poate dura mai mult timp, avantajul optimizării SEO în acest caz este că poți face vânzare direct din magazinul tău online și în plus poți oferi chiar și informații relevante pentru utilizator.

De asemenea atunci când alegi să ai un site cu mai multe pagini precum un magazin online, te poți folosi și de optimizarea pe blog, unde să utilizezi cuvintele cheie cu intenție de informare.

Optimizarea seo a unui blog

Blogul are un rol esențial, atât în SEO, cât și în educarea și experiența clientului tău. 

Un blog îți va aduce cu adevărat rezultate atunci când te folosești de cunoștințele pe care le ai, ca expert în domeniu, dar și când folosești o strategie de optimizare SEO pe blog. 

Pentru a-ți optimiza blogul, va trebui să folosești acele cuvinte cheie care au ca și intenție, informarea și care vin în completarea site-ului tău.

Dacă spre exemplu pe site-ul tău vinzi foarfece pentru tăierea viței de vie, poți alege să oferi informații pe blogul tău despre ”cum se curăță via”. Astfel, îi oferi clientului tău informațiile de care are nevoie și poti să îți promovezi inclusiv produsele din magazin.

Atașează în fiecare articol de blog orice fel de informații suplimentare care îi pot oferi utilizatorului o experiență cât mai completă, precum imagini, infografice, diferite statistici sau chiar surse oficiale și videouri.

Nu uita să adaugi un CTA (call to action) către produsele din site-ul tău, către completarea unui formular, înscrierea la newsletter sau către lecturarea unui alt articol de blog.

Optimizarea seo pe mobil

Așa cum ai văzut, cea mai mare parte din utilizatorii de internet folosesc dispozitivele mobile pentru navigarea în online, fie că ne referim la rețelele de socializare fie pentru a face diferite interogări în motorul de căutare Google.

Așadar este important să îți optimizezi site-ul pentru mobil, pentru a te bucura de mai mulți clienți și de o rată de respingere mică. 

Dacă nu știi dacă site-ul tău este optimizat pentru dispozitivele mobile, poți verifica acest lucru pe acest site.

Pe lângă faptul că îi vei oferi utilizatorului o experiență mult mai bună, vei avea și un beneficiu din partea lui Google, datorită faptului că acesta îți va acorda prioritate în ranking, dacă ai un site optimizat pentru mobil. 

Nu uita să te folosești de cât mai puține elemente de tip pop-up, care ar putea încetini viteza de încărcare a site-ului tău pe mobil și utilizează un design cât mai simplu, care să se încadreze perfect pe dispozitivele mobile.

Adaugă și butoane de apelare rapidă, pentru a-i oferi clientului oportunitatea de a te contacta în mod direct, cu un singur “touch” al ecranului. 

 

Tool-uri gratuite si platite care sa te ajute in optimizarea SEO a website-ului

Pentru că strategia SEO se bazează în mare parte pe date, ai nevoie de foarte multe instrumente care să te ajute să analizezi toate aceste lucruri dar și să îți îmbunătățești strategiile viitoare.

Foarte multe dintre aceste tool-uri folosite în optimizarea SEO a unui website, sunt oferite de către Google și sunt gratuite, iar altele, care îți oferă mai multe opțiuni de care te poți folosi sunt contra cost, în baza unui abonament lunar.

Însă, dacă îți dorești să aplici în site-ul tău strategia corectă, este indicat să te folosești atât de instrumentele gratuite cât și de cele plătite.

Instrumente gratuite:

  • Google Search Console;
  • Google Analytics;
  • Google Trends:
  • Google Ads Keyword Planner;
  • Yoast Seo și RankMath (pentru WordPress);
  • XML Sitemaps;
  • Robots.txt Generator;
  • Topics Seo Monitor;

 

Instrumente plătite:

  • Ahrefs;
  • Seranking;
  • Screaming Frog SEO;
  • Moz;

 

 

Cat costa serviciile de optimizare SEO intr-o agentie?

Pentru că fiecare website este diferit și fiecare afacere are obiectivele sale proprii, atunci când vorbim despre optimizarea SEO și preț, lucrurile nu pot fi  generalizate deoarece, strategia SEO depinde de foarte mulți factori.

În timp ce pe o anumită site-uri se aplică o strategie mai simplă, altele în schimb precum magazinele online au nevoie de o strategie complexă care, evident va avea și costuri mai mari.

Mai mult decât atât, atunci când vorbim despre prețuri, acestea pot varia funcție de concurența din domeniul afacerii. Spre exemplu domeniul medical, IT, sau marketing pot fi mult mai dificile, datorită concurenței acerbe care există pe piață. Iar acest lucru va avea nevoie de implementarea unei strategii diferite pentru ca site-ul să se evidențieze dintre toate site-urile concurenților.

Ca să îți faci o idee despre prețurile serviciilor într-o agenție de optimizare SEO, acestea se pot încadra între 500 și 2000 €/lună, în cazul în care ai un site de Lead Generation și între 700 și 3000 €/lună, dacă ai un magazin online.

Toate aceste lucruri vor fi vor fi stabilite în urma unei analize și a unui audit complet al site-ului tău, care va fi făcut de specialistul SEO.

Ulterior se va stabili strategia care se va implementa în funcție de obiectivele business-ului tău și vei putea afla prețul concret al serviciilor de SEO, pentru site-ul tău, în mod specific. 

Ce buget trebuie sa aloc pentru optimizarea SEO daca o fac eu?

Optimizarea SEO poate fi făcută și de tine în cazul în care ții cont de toate aceste elemente despre care am vorbit în acest articol.

Însă nu uita că SEO poate fi un domeniu destul complex și greoi, astfel că va trebui să te informezi foarte bine în prealabil, despre cum să faci toate aceste lucruri și mai ales cum să îți stabilești strategia corectă pentru a avea parte de rezultate.

În cazul în care vei dori să te ocupi tu de optimizarea SEO a site ului tău, chiar dacă nu vei mai plăti o agenție sau în specialist SEO care să o îți analizeze și implementeze toate tehnicile corecte în site, dar și să stabilească cea mai bună strategie pentru aducerea site ului tău în primele poziții din Google, vei avea parte de anumite cheltuieli pentru care va trebui să îți stabilești un buget lunar.

Aici ne referim la abonamentele lunare pentru instrumentele SEO pe care le vei utiliza în strategia ta dar și la strategia de link building – SEO off Page, unde ai aflat că toate aceste articole pe care le vei posta pe alte site uri, sunt contra cost.

Așadar nu putem să evaluăm un buget concret de care ai nevoie pentru că acesta variază în funcție de instrumentele pe care le vei folosi cât și de numărul de articole pe care dorești să le postezi în afară site-ului tău și inclusiv, de prețul de publicare.

Mai mult decât atât, în cazul în care nu ești un pasionat de scris sau un profesionist în redactarea de conținut, s-ar putea să ai nevoie să aloci un buget și pentru această parte.

Atunci când alegi o agenție, chiar dacă vei plăti mai mult, toate aceste costuri îți vor fi stabilite în fiecare lună, în funcție de bugetul tău disponibil și te vei bucura de rezultate sigure.

In cat timp apar rezultatele SEO in motoarele de cautare?

După cum ai văzut, în SEO aproape totul depinde de ceva. Așadar și în acest caz, rezultatele pot depinde de foarte mulți factori.

În primă fază reputația brandului tău este un elemente esențial de care depind rezultatele în SEO. Cu cât ai un un brand mai mare, cu atât vei avea parte de rezultate mai rapide.

Același lucru se întâmplă și în cazul cuvintelor cheie cu concurență mică. 

Un alt lucru de care depind rezultatele în seo este tehnica folosită. Pentru că unii specialiști SEO îți pot promite rezultate foarte rapide, acest lucru nu îți garantează faptul că acestea vor fi pe termen lung, deoarece rezultatele adevărate în SEO, vin în timp. 

Atunci când ți se promit rezultate foarte rapide, poți fi sigur că nu s-a abordat o strategie în conformitate cu politicile Google și că s-ar putea ca site-ul tău să fie penalizat.

Există mai multe strategii pe care specialiștii SEO le utilizează, însă acea strategie corectă, care nu va fi penalizată de către Google, se numește White Hat SEO. 

Această tehnică este cea care ajută la construirea unei afaceri de încredere pe termen lung și ar trebui să aștepți între 6 și 12 luni pentru ca rezultatele să apară.

Strategia mai puțin corectă, de care se folosesc anumiți specialiști pentru a aduce rezultate mai rapide, se numește Black Hat SEO și poate să îți afecteze site-ul, atunci când va fi descoperit de către Google, că s-au folosit tehnici de ”păcălire” a algoritmului. 

Așadar în SEO este vorba despre a avea răbdare și de a te folosi de strategia recomandată de Google pentru a te bucura de rezultate pe termen lung dar și de încrederea utilizatorilor și clienților tăi.

Optimizare SEO vs Google Ads

Comparativ cu Google ADS, SEO îți aduce rezultate pe termen lung și tot ceea ce se realizează cu ajutorul acestei strategii va rămâne valabil chiar și când strategia SEO se va încheia.

În schimb, atunci când alegi să îți promovezi afacerea cu ajutorul Google ADS, te vei bucura de rezultate doar atât timp cât campaniile tale vor fi active, iar când vei opri bugetul, site-ul tău nu va mai fi vizibil în Google, în primele poziții.

Așadar SEO, îți oferă rezultate organice pe termen lung și un ROI (return of investment) foarte bun, chiar dacă rezultatele apar mult mai încet decât în cazul Google ADS

Totuși, SEO este doar o modalitate de promovare din tot mixul de marketing online, iar aceasta merge în mână cu promovarea pe rețelele de socializare și mai ales cu Google ADS. 

Datorită faptului că în strategia SEO vei avea acces la foarte multe date, vei reuși să-ți cunoști clientul foarte bine și să îți optimizezi mult mai bine celelalte metode de promovare.

Așadar este indicat să te folosești de ambele variante atât de SEO cât și de Google ADS, pentru a avea parte de cele mai bune rezultate cu site-ul tău.

 

Avantajele optimizarii SEO

 

Ai văzut deja că SEO îți aduce o multitudine de avantaje, însă despre ceea ce am vorbit până acum este prea puțin din ceea ce SEO  poate face cu adevărat pentru business-ul tău.

Iată încă câteva avantaje ale optimizarii SEO de care te vei bucura, atunci când aceasta este realizată în mod corect:

  • Atragi doar acei clienți care sunt cu adevărat interesați de ceea ce tu oferi;
  • Îți crești traficul pe site;
  • Îți faci brandul cunoscut și îl dezvolți în online datorită vizibilității crescute;
  • Creezi o relație de încredere cu clienții tăi oferindu-le conținut de calitate;
  • Utilizatorii te vor recunoaște ca fiind un expert în ceea ce faci;
  • Îți crești numărul de clienți și vânzările;
  • Ai posibilitatea să reduci costurile de promovare;
  • Te bucuri de trafic de calitate în mod constant;
  • Ai rezultate organice pe termen lung;
  • Obții conversi mult mai ușor;
  • Scazi rata de respingere pe site-ul tău;
  • Ai parte de promovare constantă 24/7.

 

8 sfaturi pentru o optimizare SEO cu rezultate de la specialistul SEO, Mihai Chitoiu

Pe lângă toate acele obiective pe care le urmărești în strategia ta SEO, ține cont și de aceste sfaturi pentru a te bucura de rezultate sigure.

 

Îmbunătățește-ți viteza de afișare a paginilor din site-ul tău

Viteza de încărcare a site-ului tău sau a paginilor din acesta are un rol deosebit atât în experiența utilizatorilor cât și în felul în care vei fi perceput de algoritmul Google.

Așadar maximizează-ți viteza de afișare a paginilor, care nu trebuie să depășească mai mult de cinci secunde, cu ajutorul unui programator.

Folosește-te de instrumentul Page Speed Insight, pe care îl găsești aici, pentru a vedea care sunt lucrurile care necesită îmbunătățire pe site-ul tău și care sunt acele aspecte care îți încetinesc viteza de încărcare a site-ului.

 

 Combină strategia SEO cu elemente de marketing

Pentru că în optimizarea SEO contează foarte mult experiența pe care o oferim utilizatorului, de cele mai multe ori mergem dincolo de optimizarea tehnică a unui site și combinăm elemente din marketing, care pot avea un impact semnificativ de bun asupra experientei utilizatorilor pe un site.

Așadar oferă clienților cât mai multe lucruri care îi pot atrage pe site-ul tău, precum ghiduri gratuite, videouri sau podcasturi dar și anumite materiale care să îl facă să te vadă ca un profesionist în domeniul tău.

 

Consolidează-ți autoritatea site-ului

Așa cum am vorbit deja, în SEO nu ne făcusem doar pe paginile site-ului tău, ci și pe ceea ce putem face pentru a crea o autoritate cât mai mare  de creștere a site-ului tău.

Iar pentru a face acest lucru, este nevoie de acea strategie SEO off Page, care va ajuta extrem de mult la consolidarea autorității site-ului tău, dar și la vizibilitatea brandului.

 

Fă internal linking

Indiferent că vorbim despre pagini de produse sau articole de blog, nu uita să faci trimiteri către alte pagini sau produse din site-ul tău, pentru ca Google să descopere mult mai ușor despre ce este vorba în site, dar și să te asiguri că îi oferi utilizatorului o experiență cât mai complexă.

 

Nu folosi cuvinte cheie generaliste sau cu volum mare de căutare

Cuvintele cu volum mare de căutare sau cele generaliste pot fi destul de tentante atunci când vorbim de strategia SEO. 

Însă acestea pe lângă faptul că nu vor fi relevante pentru business-ul tău, sunt folosite de extrem de multe alte site-uri și nu vei avea șanse să rankezi în primele poziții din Google.

 

Creează conținut de calitate pe site-ul ul tău

Atunci când vorbim de conținut ne referim la toate tipurile de conținut care pot fi de tip text, video sau imagini. Cu cât vrei crea un conținut mai de calitate și îl vei optimiza și din punct de vedere SEO,  vei avea mai multe șanse să ajungi în primele poziții din Google dar și să fii afișat la secțiunea de imagini sau video în SERP (Search Engine Result Page). 

De asemenea creează conținut original și nu copia texte din alte părți, pentru că, conținutul duplicat este o greșeală majoră pe care nu trebuie să o faci în strategia ta SEO.

 

Rezolvă orice problemă din site-ul tău

Fie că vorbim despre acele pagini moarte sau orice alte erori care pot exista în site-ul tău, acest lucru poate afecta experiența utilizatorului și totodată poziția ta în rezultatele din Google.

Așadar folosește de instrumentele SEO pentru a depista toate aceste probleme și rezolvă-le cât mai rapid posibil.

 

Urmărește rezultatele și îmbunătățește-ți strategia

Strategia SEO poate fi îmbunătățită extrem de mult, o dată ce îți urmărești rezultatele și cauți noi oportunități. 

Datorită faptului că, comportamentul utilizatorilor se schimbă în mod constant, o strategie SEO cu adevărat bună va știi să se plieze după toate aceste schimbări și să aducă modificările de care este nevoie pentru a aplica cele mai bune tehnici, în funcție de comportamentul utilizatorilor.

 

Acum că ai aflat toate aceste lucruri despre optimizarea SEO, tot ce îți rămâne de făcut este să începi chiar acum să îți optimizezi site-ul sau să o apelezi la o agenție sau un specialist care te poate ajuta să ajungi cu afacerea ta în primele rezultate din Google.

 

Sfaturi, idei, tool-uri și recomandări - le găsești pe toate în newsletter-ul meu săptămânal. Abonează-te aici.