Texte de promovare a produselor care conving oamenii să cumpere de la tine

Mediul online îți oferă multe locuri vizibile în care poți plasa texte de promovare a produselor tale. 

Le poți include în mail-uri. Le poți include în reclame. Le poți include în pagini dedicate de pe site-ul tău. Iar lista poate continua mult și bine. 

Tocmai pentru că avem atât de multe opțiuni startul în promovarea online poate fi ușor confuz. 

Până la urmă unde merită să te promovezi? În ce loc obții cele mai bune rezultate? Unde ar trebui să-ți investești banii?

Dacă ești la început de drum și nu știi de unde s-o apuci, eu îți recomand să începi cu 2 lucruri esențiale în vânzare online:

  •  Reclame pe Facebook
  • Descrieri convingătoare de produse care apar pe site-ul tău

Facebook rămâne în continuare cea mai mare rețea de socializare din România, iar clienții tăi se află cu siguranță acolo. 

Mai trebuie doar să faci reclame convingătoare cu produsele/ serviciile tale și vei determina oamenii să intre pe site-ul tău ca să afle detalii despre ele.

Pe urmă, dacă textele de pe site le captează atenția și sunt convingătoare, ajungi să obții primele comenzi din mediul online.

Întrebarea este cum scrii acele reclame pe Facebook? Și cum faci descrieri captivante de produse/ servicii care determină oamenii să scoată cardul și să plaseze comanda? 

Pe asta ne vom concentra în cele ce urmează. 🙂 Citește în continuare și vei învăța:

  • cum să scrii 3 tipuri de reclame pe Facebook care îți vând produsele cu succes.
  • cum să scrii descrieri de produse convingătoare care determină oamenii să le cumpere de pe site-ul tău

Începem cu reclamele.

     1.Reclame scurte și la obiect

Abonează-te și primești Mini-Cursul “Copywriting Practic - Cum vinzi prin scris în orice nișă

Prin reclame scurte înțelegem maxim 3-4 rânduri în care le spunem oamenilor: 

  • Ce produs/ serviciu vindem;
  • De ce merită să-l cumpere (practic, câteva beneficii despre el);
  • Și un îndemn la acțiune ca să-l cumpere instant.

Uite un exemplu relevant:

După cum vezi, aflăm din reclamă că este vorba despre un pachet cu mai multe snacksuri. Deci oamenii știu despre ce produs este vorba. 

Aflăm că sunt snacksuri sănătoase și nutritive, din mere. Deci am bifat și beneficiile pe care le au clienții dacă le cumpără. (E ceva să găsești un snack sănătos pe piață.)

Și avem și acel îndemn la acțiune (care mai este numit call-to-action) care ne îndeamnă să le comandăm acum. 

Este o reclamă simplă și la obiect care reușește să transmită esența foarte pe scurt. 

Dacă vrei să faci una pentru produsul/ serviciul tău, asigură-te că incluzi în ea cele 3 elemente despre care am discutat, ca să convingi oamenii să cumpere de la tine.

     2.Reclame cu multe beneficii

Reclamele cu multe beneficii tind să fie mai lungi și mai detaliate. 

Rolul lor este să convingă clienții că ai un produs valoros, cu multe beneficii și multe avantaje pentru ei. 

O reclamă de genul acesta cuprinde: 

  • Un cârlig — adică o primă propoziție care include cel mai mare beneficiu pe care îl are clientul tău dacă îți cumpără produsul. Ea îi va capta instant atenția. 
  • Numele produsului/ serviciului pe care-l vinzi; 
  • Minim 5 beneficii concrete despre el (și anume: motive avantajoase pentru care oamenii ar trebui să-l cumpere);
  • Și un îndemn la acțiune scurt și la obiect.

Uite un exemplu relevant:

Acum, hai să analizăm reclama pe scurt. 

În primul rând, vedem că vinde un Curs de Testare Software. Ăsta este produsul promovat și îl vedem atât pe poză, cât și în descrierea pe fundal gri (OG Title). 

Mai apoi, observăm că prima propoziție include cel mai puternic beneficiu pe care l-ar avea un om dacă ar urma acest curs: te poți angaja în IT în doar câteva luni după ce-l faci. 

Paragraful 2 dezvoltă acest beneficiu și te asigură că poți obține jobul ușor, pentru că meseria în sine se învață repede. (Observăm că sunt beneficii complementare cu primul.)

Iar mai apoi urmează punctual 6 beneficii adiționale pentru client  — învață totul de la zero, au parte și de pregătire pentru carieră, obțin și o certificare etc. 

Și, desigur, la final nu lipsește acel îndemn la acțiune care te determină să dai click pe ea și să afli detalii. 

Recapitulând, dacă vrei să faci o astfel de reclamă pentru produsul tău, merită să: 

  • Începi cu cel mai mare beneficiu pe care-l va avea clientul odată ce-l cumpără. Include-l fix în prima propoziție ca să-i captezi atenția. 
  • Dezvoltă acest beneficiu în paragraful 2. Poți oferi mai multe detalii despre el sau îl poți dezvolta astfel încât să devină mai dezirabil. 
  • Oferă 4-5 beneficii scurte, organizate cu liniuțe sau bullet points. Ai grijă să nu te repeți, ci să incluzi beneficii noi despre produs, compania ta, livrare, garanție — orice poate fi considerat un avantaj pentru client. 
  • Încheie cu un call-to-action care îndeamnă omul fie să afle mai multe detalii, fie să cumpere direct. 

      3.Reclame cu reduceri 

Ne place sau nu, reclamele cu reduceri funcționează foarte bine

Până la urmă cine nu vrea să cumpere un produs/ serviciu la cel mai avantajos preț posibil? 🙂

De asta merită să le facem de fiecare dată când avem o ofertă pentru publicul nostru. 

O reclamă cu reduceri include: 

  • Un cârlig/ acea prima propoziție cu cel mai mare beneficiu pe care îl are clientul tău. În cazul acesta va fi mereu reducerea pe care o oferi. (Ai grijă să incluzi aici și numele produsului)
  • Câteva beneficii despre produs. Oamenii au nevoie de motive care îi conving că este produsul potrivit pentru ei. 
  • Și, desigur, un îndemn la acțiune scurt și la obiect.

Uite un exemplu:

Observăm că apare reducerea în prima propoziție: acel discount de până la 45%. El captează atenția și el te convinge să citești mai departe. 

După, reclama continuă cu un beneficiu subtil: găsești un produs care îți va completa casa perfect. 

Urmează încă 2 beneficii scurte: produsul ajunge rapid la tine și ai produsul gratuit. 

Ca la final să vină un call-to-action care îți spune să-l comanzi acum. 

Simplu și eficient. 

Prin urmare, atunci când vrei să faci o reclamă cu reduceri, include în ea:

  • Un cârlig prin care le captezi atenția cu reducerea/ oferta în cauză și menționezi produsul/ serviciul pentru care o faci. 
  • 1-2 beneficii despre produs — Rolul lor este să-i ofere extra motive să cumpere. Nu vrem să ne bazăm doar pe reducere, ci vrem să facem oferta de-a dreptul irezistibilă. În cadrul lor, spune-i clar cum îl ajută produsul tău. 
  • Și un call-to-action — Spune-i direct să intre pe site și să cumpere produsul.

Acum că avem reclame bune care au convins oamenii să ne viziteze site-ul, hai să vedem cum scriem descrieri de produse cu adevărat bune. 

Sfaturi pentru descrierile produselor/ serviciilor de pe site

În primul rând, este esențial să-ți dedici timp pentru descrierea fiecărui produs/ serviciu de pe site-ul tău. 

Nu le copia din altă parte. Nu le face la fel. Nu le fușeri. 

Aceste descrieri au un impact direct în vânzările tale și cu cât sunt mai convingătoare cu atât vând mai mult. 

Pe lângă asta, înainte de a scrie orice descriere te ajută enorm să te gândești la cine este publicul tău țintă și ce așteptări are de la produsele/ serviciile tale. 

Spun asta pentru că o descriere de produs/ serviciu nu trebuie să fie doar convingătoare, ci și relevantă

Altfel putem scrie cel mai persuasiv text de pe Pământ și tot va fi ignorat pentru că publicul nostru îl consideră total irelevant pentru el. 

Gândește-te puțin la clienții tăi și încearcă să-i conturezi după câteva criterii obiective: sex, vârstă, locație, studii, venit, ocupație, nevoi, probleme, dorințe. 

Nu avem nevoie de un profil psihologic mai ceva ca și cele din filme, ci de un punct de plecare. Orice informație care ne restrânge numărul de clienți de la milioanele de români aflați pe Facebook la câteva mii/ zeci de mii care chiar au nevoie de produsele noastre te va ajuta în vânzare. 

După, ești pregătit să faci descrierea produselor tale. 

Caracteristici și beneficii

Orice descriere de produs/ serviciu din lumea asta ar trebui să conțină 2 elemente vitale în vânzare: caracteristici și beneficii. 

Caracteristicile descriu produsul într-un mod obiectiv: ce culoare are, ce greutate, formă, lățime, înălțime, preț, garanție, material etc. 

Practic, orice informație obiectivă și relevantă pe care o poți observa la un produs. 

În schimb, beneficiile arată cum produsul tău împlinește o dorință a clientului. Cum le face viața mai bună, mai frumoasă, mai plăcută, mai profitabilă, mai simplă, mai ușoară, mai sănătoasă, mai calmă etc. 

Beneficiile sunt cele mai persuasive argumente pe care le poți găsi și totodată principalul motiv pentru care oamenii aleg să cumpere de la tine în detrimentul competiției. 

Acum, e bine de știut că poți transforma orice caracteristică într-un beneficiu prin 2 pași: 

  1. Te pui în papucii clientului tău
  2. Te întrebi la fiecare caracteristică a produsului tău: “Și ce? Cu ce mă ajută asta?”

Uite 3 exemple relevante. 

Caracteristica 1

Acum poți avea noul iPhone 12 Pro Max și cu 512GB

“Și ce? Cu ce mă ajută asta?”

Beneficiu 1 

Faci câte poze & video-uri vrei fără să le mai ștergi din cauza memoriei

Caracteristica 2

Fructele de aronia sunt bogate în vitamine

“Și ce? Cu ce mă ajută asta?”

Beneficiu 2

Te ajută să ai un sistem imunitar puternic care te protejează de boli.

Caracteristica 3

Oferim suport IT 24/24

“Și ce? Cu ce mă ajută asta?”

Beneficiu 3

Lași problemele tehnice în grija noastră și te concentrezi pe activitatea ta

O descriere impecabilă de produs

Acum că ai aflat diferența dintre caracteristici și beneficii, sfatul meu este să le folosești în descrierea tuturor produselor tale. 

Oamenii trebuie să aibă atât informații obiective despre produsul tău, cât și acele beneficii care îi spun cum îl ajută cu adevărat. 

Una fără alta rezultă într-o descriere incompletă și mai puțin convingătoare. Împreună, obții o descriere cu adevărat captivantă care îți aduce vânzări. 

Uite cum sunt folosite și caracteristicile și beneficiile în vânzare unei perechi de șosete. 

După cum vezi, în poza de mai sus avem caracteristici. Preț, material, locul în care sunt fabricate, retur, livrare. Doar informații obiective. 

Însă aici avem deja beneficii. 

Faptul că aceste șosete ne scot în evidență. Că atrag privirea celor din jur. Că ne fac unici. Că ne ajută să ne evidențiem personalitate. Că ne fac să ne simțim excelent în pielea noastră. 

Cu alte cuvinte, că ne fac viața mai frumoasă. 

Puse cap la cap, obține o descriere impecabilă de produs care cu siguranță aduce multe vânzări. 🙂

Un sfat de final

Dacă vrei să vinzi online, ai nevoie și de reclame bune pe Facebook, și de descrieri captivante pentru toate produsele tale. 

Reclamele aduc oamenii pe site, iar descrierile de produse îi conving să cumpere. Deci una fără alta nu se poate. Bifează-le pe amândouă, în schimb, și vânzările nu se vor lăsa așteptate. 

Prin urmare, dacă ăsta este primul tău contact cu textele de promovare a produselor în online, sfatul meu este să te pui pe scris. 

Scrie cele 3 tipuri de reclame, fă descrieri unice și detaliate pentru fiecare produs/ serviciu pe care-l vinzi și vezi ce se întâmplă. 🙂

Abonează-te și primești Mini-Cursul “Copywriting Practic - Cum vinzi prin scris în orice nișă
În perioada 1-5 Septembrie suntem offline!
Salutare!
Echipa eduKiwi pleacă în teambuilding la mare în perioada 1-5 septembrie!
De aceea, vom procesa orice înscriere/cerere după 6 septembrie. Revenim atunci la butoane, odihniți și gata să aducem Educația în România la cu totul alt nivel 💙
Mulțumim că ești cu noi și ne reauzim în curând!
#kiwiteam