Dropshipping in Romania. Ghid Complet

Ești în căutarea unor oportunități de business online? Vrei să lași în urmă actualul tău job, cu program 9-17? Dacă răspunsul tău este DA, sunt șanse mari ca în căutările tale să fi găsit deja noțiunea de dropshipping

Așa că, înainte de a merge mai departe, hai să ne punem la punct cu semnificația termenului și, mai ales, să descoperim împreună care sunt pașii pentru a face dropshipping în România

Ce este dropshipping-ul?

Dropshipping-ul este o metodă de comerț cu amănuntul, în care magazinul respectiv nu depozitează stocul de produse, ci îl achiziționează de la terți furnizori, pe măsură ce clienții fac comenzi. Ulterior, produsele sunt livrate direct către consumator. 

Avantajele si dezavantajele dropshipping-ului in Romania

Multe brand-uri de succes au fost construite prin această tehnică. Hai să vedem care sunt avantajele: 

Investiție minimă inițială

Atât magazinele tradiționale, cât și cele online, necesită o investiție considerabilă pentru a se dezvolta și a se menține. Există costuri pentru stocarea inventarului, producție, chirii, personal, marketing șamd. 

Toate aceste griji dispar atunci când vorbim despre dropshipping.

Adio angajați, costuri de manipulare și mentenață!

Cash-flow

De regulă, comercianții cu amănuntul, achiziționează produse, așteaptă să le fie livrate, le depozitează, si abia apoi le vând clienților. Un proces care poate fi de durată și pentru care se blochează, în avans, sume de bani considerabile. 

Abonează-te și afli în premieră de materialele educaționale, gratuite, pe care le pregătesc autorii EduKiwi.

Acest blocaj dispare odată cu dropshipping-ul, unde veți primi banii în avans sau în același timp. Ceea ce înseamnă posibilitate extinsă de rulaj al numerarului! 

Testezi produse noi, cu minim efort

Inovația este esențială pentru menținerea clienților actuali și pentru atragerea unora noi. Însă, teama de a investi bani în produse cu istoric nedovedit, te poate ține pe loc. 

Prin dropshipping, se pot testa multe linii de produse, fără a cheltui mult. Dacă în decurs de un timp clienții nu răspund la un anumit produs, pur și simplu îl eliminați din magazin, fără a fi nevoit să rămâneți cu stocul respectiv. 

Venit pasiv fără efort

În afară de monitorizare permanentă, dropshipping-ul nu te solicită cu nimic. Adică nu este nimic exagerat să spunem că poți să faci bani în timp ce dormi! Asta pentru că poți primi comenzi zi și noapte, în timp ce tu te ocupi cu altceva. 

Ca și dezvantaje nu ar fi atât de multe de menționat. Poate doar o concurență crescută (pentru că avantajele de mai sus sunt observate de tot mai mulți). Astfel, va trebui să dai mereu dovadă de creativitate și să găsești modaități de a ieși mereu în evidență.  

Un alt aspect ar fi lipsa controlului calității. Vorbim despre niște produse care nu trrec prin mâinile tale, iar un lot de calitate îndoielnică ar putea prejudicia reputația magazinului tău. Din acest motiv recomandăm mereu testarea inițială a produselor, mai ales dacă vorbim de furnizori noi. 

Iar cea mai mare provocare la dropshipping ar fi timpii de livrare. Clientii sunt obisnuiti sa primeasca produsele comandate in 2-5 zile. Orice peste aceasta perioada  de timp riscand sa creasca rata de neredicare a coletelor deoarece au achizitionat din alta parte, au cheltuit banii, le-a scazut dorinta de a avea acel produs sau pur si simplu au uitat ce au comandat.

Pași de urmat pentru a face dropshipping în România

Înființează o firmă

Ca să pornești această afacere primul pas este să ai o companie înființată. Dacă nu ai deja propriul SRL, te putem ajuta să pui bazele firmei tale într-un timp record. 

Investește în brand și într-o platforma e-commerce

Aceasta este noua normalitate. Este un moment cheie în afaceri, care le va diferenția pe cele puternice, potente, de cele slabe, cu mai puține șanse de reușită. Știi ce va face diferența? Capacitățile digitale și posibilitatea de a oferi un viitor sustenabil clienților tăi. 

Specializează-te pe o nișă clară

Noi nu suntem tu, ca să știm mai bine ce nișă ți se potrivește. Dar, îți putem spune sigur că este important să ai una, pentru a gestiona mai ușor competiția și pentru a nu eșua. 

Îți mai reamintim că nu toată lumea vrea Iphone sau un tv cu diagonala cea mai mare. Deși sunt produse populare, nișa ta ar putea sta în cu totul altă parte. Nu-ți fie teamă să o restrângi, pentru că, mai mult, micro-nișele se pot bucura de audiențe nebănuite! 

Studiază piața și competiția

Folosește tool-uri speciale, cum este Google Trends, pentru a vedea tendințele pieței. 

Uneori, cu cât o piață este mai matură, cu atât mai greu va fi de pătruns pe aceasta. 

Stabilește strategia de marketing pentru afacerea ta

Așa că studiază cu atenție ce fac competitorii tăi: se remarcă prin conturi populare pe social media, fac remarketing, affiliate marketing, campanii publicitare de succes?! 

Inspiră-te de la cei mai de notorietate și creează rețeta ideală pentru ca business-ul tău să vândă cel puțin la fel de bine. 

Alege atent furnizorii de dropshipping din Romania

Acesta este un pas esențial pentru reușita afacerii tale. Folosește-te de indicatori precum loialitatea clienților, review-uri, cost și timp de livrare. 

Contactează-i, caută intensiv pe Google și alege-l pe cel potrivit ție. 

Cum detectezi un angrosist nelegitim din dropshipping?

Sunt câteva indicii care să te ferească de vânzători neligitimi. De exemplu, faptul că vând publicului larg. Un adevărat supplier nu face asta și se asigură că lucrează cu afaceri legitime. 

De evitat sunt și cei care nu au o adresă la vedere sau date de contact clare. 

Lista cu cei mai buni distribuitori dropshipping din Romania si international

Din pacate nu exista o lista cu cei mai buni. 

Ai doua variante, sa faci dropshipping pentru companii din Romania, iar aici va trebui sa fii creativ sa identifici oportunitatile si cumva sa iti securizezi oferta. 

De exemplu stim un caz care a depasit 3 milioane de lei in vanzari in primul an vanzand anvelope auto online pentru companii care nu erau asa prezente pe acest canal, pur si simplu lucra cu mai multi importatori si avea o gama mai bogata in oferta. 

Astfel a reusit sa vanda destul de mult. Tine cont ca nu toti „iau de pe net” doar pentru ca este mai ieftin, unele persoane apreciaza comoditate, bogatia informatiilor si varietatea ofertelor si nu in ultimul rand avantajul de ai fi livrate 4 anvelope grele si incomode direct la usa fara efort. 

Sau poti opta pentru furnizori din alte tari sau chiar China, dar aici trebuie sa ai produse cu un grad mare de dezirabilitate pentru ai face pe oameni sa astepte putin mai mult livrarea.

Informează-te asupra taxelor dropshipping din Romania

Sunt diverse ”scenarii” privind taxele, în funcție de geo locație. 

Tine cont ca daca cumperi din Europa nu sunt taxe vamale dar se percepe TVA la sursa sau la destinatie in functie de incadradrarea TVA a firmei tale. Iar la furnizorii din afara  UE se aplica taxe vamale si proceduri de import.

Dropshipping in Romania fara firma

Nimeni care este serios nu face acest lucru fara firma. 

Sunt vanzatori care fac acest lucru fara firma benificiind de anumite avantaje ale internetului, dar pentru a putea creste o afacere serioasa, sanatoasa si fara riscuri legale ar trebui sa operezi pe o firma.

Dropshipping in Romania in sistem franciza

Sunt anumite platform care fac un fel de franciza pentru dropshipping dar de fapt, sunt mai degraba un fel de platform de afiliere in care cineva care ii promoveaza primeste un commission la vanzare. 

Idei de dropshipping cu care poti incepe de azi

Idei sunt multe, totul tine de imaginative, cui te adresezi, cat timp si buget ai pentru acest lucru.

De exemplu sunt personae care stau in mari orase si vand jucarii sau alte accesorii de la magazine precum Jumbo, profitand de lipsa unui magazin online Jumbo si de dorinta oamenilor din tara de a avea acele produse, fara a trebui sa se deplaseze zeci de km sau mai mult pentru o papusa.

La extremis stim pe cineva care vindea mobilier de gradina din oferta unui lant de magazine cunoscut in Romania, la prêt dublu, doar facand o descriere si poze mai bune.

Take home messages

In concluzie, ca oricare altă afacere, dropshippingul nu este lipsit de riscuri, însă raportat la toate celelalte modele de business, aici vei întâlni cele mai puține. 

Marketingul, brandingul și customer service-ul sunt absolut esențiale în dezvoltarea viitorului tău business în sistem dropshipping. 

Începe cu 5-10 produse, să testezi piața și să vezi care va converti cel mai bine. 

Este cea mai low-cost șansă de a intra în lumea e-commerce și de a începe cu puțin, o afacere de succes. 

Ai întrebări? Vrei să împărtășești experințele tale în dropshipping? Nu știi (încă) de unde să începi? Trimite-ne un mesaj, suntem foarte sociabili și dornici să împărtășim lucruri utile cu voi. Pe curând! 

Alătură-te comunității eduKiwi!